اتحادیه اروپا نسبت به تصرف کلیسایی در اورشلیم توسط اسرائیل ابراز نگرانی کرده است


ساعت: 05:25
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1854941

روسای هیئت های اروپایی در بیت المقدس روز جمعه نسبت به تصمیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای تقویت سلطه سازمان اسرائیل بر اموال متعلق به کلیسای ارتدکس ابراز نگرانی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روسای هیئت های اعضای اتحادیه اروپا در بیت المقدس و رام الله و نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین در بیانیه های کتبی تاکید کردند که میراث و سنت های جامعه مسیحی در اورشلیم در معرض تهدید قرار دارد.

دیپلمات‌های اروپایی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که دادگاه عالی اسرائیل در 8 ژوئن شکایت کلیسای ارتدکس یونان را علیه تسلط شهرک آتریوم کوهانیم بر املاک ارتدوکس یونانی در دروازه هبرون رد کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است که تصمیم دادگاه عالی اسرائیل بر حضور مسیحیان در بیت المقدس فشار وارد کرده و شهرک نشینان صهیونیست را علیه جامعه مسیحی و اموال آنها در بیت المقدس تهدید کرده است.

دیپلمات های اروپایی می گویند که تلاش های مهاجران یهودی برای تسلط بر اموال مسیحی در شهر قدیمی اورشلیم باید متوقف شود، زیرا این امر میراث و سنت های جامعه مسیحی فلسطین را به خطر می اندازد و همزیستی مسالمت آمیز سه دین آسمانی را تهدید می کند. قدس و همچنین توازن مذهبی در قدس.

اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواسته است به شرایط کنونی پایبند باشد و آزادی مذهبی در بیت المقدس را حفظ کند.

در 17 سال گذشته، اسقف قدس درخواست آتانات کهنیم برای خرید ملک در این منطقه از اسقف سابق را رد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید