اتخاذ “حق بدن زن” فقط در سقط جنین!/ آمریکا هیچ بودجه فدرال برای مرخصی زایمان ارائه نمی کند


ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880605

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران در جلسه تشریح سوابق متعدد و بحث برانگیز ایالات متحده در زمینه حقوق زنان و کودکان گفت: ایالات متحده تنها کشور عضو OECD است که هیچ گونه بودجه فدرال برای مرخصی زایمان ارائه نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهره حجاوی در این نشست با تشریح کارنامه چندگانه و بحث برانگیز آمریکا در زمینه حقوق زنان و کودکان گفت: من دوست دارم جامعه آمریکا را در بافت فرهنگی آن نگاه کنم و به مقوله حقوق بشر در آن نگاه کنم، یعنی. ببینید آمریکا در مورد خودش چه فکری می کند زیرا تضادهای جالبی در درون خود دارد. شکی نیست که جامعه آمریکا یک جامعه سرمایه داری است.

وی افزود: حال این سوال مطرح می شود که اگر قرار است این سرمایه داری مبتنی بر نگاه فردگرایانه باشد و هر فرد یک پیچ یا مهره در این ماشین بزرگ سرمایه داری است، چرا باید گروهی از مردم کمتر از دیگران دستمزد دریافت کنند؟ چرا سیاه پوستان ۱۳ درصد جامعه را تشکیل می دهند؟ آمریکا را بسازند، اما 23 درصد از فقرا را تشکیل می دهند، زیرا احتمال کمتری دارد کار پیدا کنند یا دستمزد کمتری دریافت کنند. چرا باید اسپانیایی ها 18 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل دهند اما 28 درصد از فقیران این کشور را داشته باشند. اگر همه ما باید در یک جامعه سرمایه داری با هم زندگی کنیم و همه شبانه روز کار می کنند، چرا باید یک نفر کمتر داشته باشند؟ یا کمتر برای شغل مناسب خود استخدام می شوند؟چرا یک فرد با وجود داشتن تحصیلات و توانایی های لازم صرفاً به دلیل نژاد خود نباید استخدام شود؟ اینها از جمله موارد نقض حقوق بشر در آمریکاست.


5.16 میلیون دلار توسط لابی اسلحه آمریکا خرج شده است

وی درباره خشونت علیه زنان و کودکان در جامعه آمریکا گفت: در آمریکا خشونت علیه زنان یک مشکل جدی و قانونی است. طبق آمار آمریکا از هر 5 زن یک نفر خشونت و حتی اقدام به تجاوز جنسی را تجربه کرده است یا 25 درصد جامعه آمریکا می گویند که ما در کودکی خشونت را تجربه کرده ایم، طبق آمار 92 درصد از زنانی که از اسلحه استفاده می کنند در جهان کشته می شوند. کشته شدن در آمریکا تعداد کودکانی که در آمریکا با اسلحه کشته می شوند بیشتر از کودکانی است که بر اثر سرطان می میرند.

انجمن های زیادی در آمریکا در مورد اسلحه وجود دارد، اما هیچ کس نمی تواند جلوی اسلحه را در آمریکا بگیرد، بسیاری از خانواده ها در آمریکا واقعاً نگران این مشکل هستند. خیلی ها می گویند وقتی بچه مان را به مدرسه می فرستیم واقعاً نمی دانیم که زنده به خانه می آید یا نه؟! گفته می شود در سال 2021، نزدیک به 16.5 میلیون دلار توسط لابی اسلحه هزینه شده است تا از تبدیل این موضوع به یک موضوع سیاسی یا اجتماعی جلوگیری شود. یعنی فردی که پول بیشتری خرج می کند، حتی اگر به ضرر کل جامعه باشد، قطعاً دستور کار را تعیین می کند.


نظام سرمایه داری فقرا را یکی پس از دیگری مجازات می کند

حاجوی درباره از دست دادن طبقه متوسط ​​در دوران بحران اقتصادی گفت: در سال 2008 که بحران مالی آمریکا را فرا گرفت، بی خانمانی در آمریکا بسیار جدی شد، به این معنی که طبقه متوسطی که قبلا برای خود خانه داشتند، نمی توانستند وام مسکن خود را پرداخت کنند. و مجبور شده اند از خانه خود بیرون بروند. بروند بیرون و در چادر زندگی کنند، طبق آمار بی خانمان ها می تواند دستگیری شما را 11٪ افزایش دهد و از طرف دیگر فردی که دستگیر می شود حتی اگر خانه داشته باشد. شما 10 درصد بیشتر احتمال دارد که بی خانمان شوید، یعنی در چرخه ای قرار گرفته اید که فشارهای سرمایه داری دائماً شما را به دلیل فقر مجازات می کند.


آمریکا حق بدن زن را فقط برای سقط جنین به رسمیت می شناسد!

این استاد دانشگاه درباره موضوع حقوق بدن زن در آمریکا و استانداردهای دوگانه پیرامون این موضوع گفت: «حق بدن زن» به یک استاندارد بین المللی تبدیل شده است و این موضوع در آمریکا نیز جا افتاده است. سوال اینجاست که اگر همه باید کار کنند و نظام سرمایه داری است و زنان از این قاعده مستثنی نیستند، آیا باید تولد زن را از نظر بیولوژیکی بپذیریم یا خیر؟

اگر قرار است زن بدن خود را کنترل کند، یک قسمت آن باردار شدن و بچه دار شدن است و این جزء لاینفک زندگی زن است. ایالات متحده تنها کشور عضو OECD است که بودجه فدرال برای مرخصی زایمان ندارد. این بدان معناست که قانون 12 هفته تعیین کرده است که والدین می توانند تا آن زمان مرخصی بگیرند، اما شرایط به گونه ای است که 76 درصد از خانواده هایی که کمترین درآمد را دارند هرگز نمی توانند از مرخصی زایمان استفاده کنند زیرا باید کار کنند. چون نمی توانند به تعطیلات بروند. به همین دلیل است که نرخ ناباروری در غیرسفیدپوستان بسیار بیشتر است. در آخر می خواهیم بدانیم این خانمی که تمام بدنش محترم است، خوب، بارداری و زایمان بخشی از آن بدن است، پس چرا سکوت فرهنگی برخورد می کند. در این مورد؟ اما وقتی صحبت از سقط جنین می شود که جنبه دیگری از این موضوع است، این رفتار بسیار متفاوت می شود. سقط جنین ناقض حقوق زنان است. چون می گویند زن یا نمی تواند مادر شود یا نمی خواهد آن را تحمل کند، زایمان می تواند زیبایی زن را از بین ببرد، شغلش را از دست بدهد و همه اینها به او حق سقط می دهد. و ما دقیقاً می بینیم که این رفتار کاملاً متفاوت می شود، و در طول سال ها اختلافات زیادی بین طرفداران سقط جنین و مخالفان سقط جنین در آمریکا وجود داشته است.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید