اتصال آب شرب به تمام روستاهای سیل زده مازندران


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888760

علی اصغر علیپور گفت: با تلاش تیم های امدادی و همکاران ستاد مدیریت بحران این شرکت، آب شرب تمامی روستاهای سیل زده مازندران وصل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; علی اصغر علیپور صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شدت بارندگی در حوضه آبریز کوه های کلاردشت، چالوس، تنکابن، نور، رویان و آمل باعث جاری شدن سیل در مرزن آباد، بلده، دو حزور تنکابن شد. پلور، گزنک و شهرستان کلاردشت 980 میلیارد ریال به زیرساخت های آبرسانی مناطق سیل زده خسارت وارد کرد.

وی افزود: به دلیل ورود گل و لای به حوضچه های تصفیه خانه آب شرب کلاردشت، این تصفیه خانه کار نمی کرد و شهرها و روستاهای تحت پوشش 150 لیتر بر ثانیه دچار کمبود آب و همچنین 159 کیلومتر خط انتقال و 118.5 شبکه شدند. در این سیل شبکه توزیع آسیب دید و 7 قسمت از مخازن روستاها آسیب دید و به دلیل ترکیدگی لوله ها و انشعابات آب شرب تعدادی از روستاها قطع شد.

قائم مقام شرکت آب مازندران ادامه داد: از همان دقایق اولیه وقوع سیل با تلاش همکاران برای مدیریت بحران آب شرب در شهرها و روستاهای تحت پوشش وصل و تعدادی از روستاهای بدون پوشش مشکل قطعی آب به وجود آمد. طی 24 ساعت ابتدایی رفع شده است و در سایر روستاها به دلیل نبود راه دسترسی و رانش زمین بلافاصله پس از تعریض جاده، تیم های امدادی این شرکت اقدام به لوله گذاری و زهکشی کردند.

علیپور با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه وقوع سیل گفت: علاوه بر تشکیل تیم هایی برای ارزیابی اولیه و بررسی میزان خسارت در 30 روستای سیل زده، اقداماتی از جمله شستشوی سیلاب انجام شد. دریاچه ها و حوضه آبریز تصفیه خانه کلاردشت و راه اندازی مجدد تصفیه خانه، اعزام 10 تانکر آب سیار به شهرستان کلاردشت و روستاهای آسیب دیده مرزن آباد، چالوس، بلده نور و پلور آمل و 6 تانکر آب به استان های تهران. اصفهان و یزد با تشکیل 3 تیم برای ارزیابی خسارات وارده به روستاهای سیل زده و بازدید از آنها، ارزیابی خسارات انجام شد.

وی افزود: همچنین حضور 8 تیم واکنش سریع در مناطق آسیب دیده شهرستان های چالوس نور عامل و تنکابن با تجهیزات و امکانات کامل، لوله کشی و اجرای لوله گذاری در روستاهای سیل زده، توزیع آب بسته بندی آب شرب در روستاهای سیل زده توزیع پودر کلر ضدعفونی و ضدعفونی آب مخازن و شبکه روستاهای سیل زده و تامین دو مخزن پلیمری 5 هزار مترمکعبی به دو روستای سیل زده از دیگر اقدامات بحران آبفای مازندران است. ستاد مدیریت مناطق سیل زده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید