اتصال جعلی سامانه «ثنا» را به هیچ وجه باز نکنید/ اگر روی کانکشن کلیک کنم چه کار کنم؟


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819777

فرمانده انتظامی کهگیلویه هشدار داد؛

محمد موسوی گفت: هیچ ارگان رسمی و دولتی از سامانه ثنا برای افراد پیامک ارسال نمی کند، بنابراین در صورت دریافت چنین پیامکی، شهروندان به هیچ وجه روی لینک ارسالی کلیک نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با صبح زاگرس نسبت به کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان پیامک های جعلی سامانه ثنا هشدار داد و گفت: های … 09 (شخصا) کلاهبرداری است و متاسفانه شاهد انبوهی از این گونه شکایات هستیم. هر روز در شهر

سرهنگ محمد موسوی با تاکید بر اینکه دریافت هرگونه پیامک حاوی لینک ابلاغ اسناد قضایی با شماره ذکر شده کذب بوده و به هیچ عنوان لینک ارسالی را وارد نکنید، افزود: برای افراد ارسال نمی شود لذا شهروندان کلیک نکنند. در صورت دریافت چنین پیامک هایی، اصلاً لینک ارسال را ارسال کنید.

وی تصریح کرد: اتصال مورد نظر با نوعی بدافزار همراه است که در صورت نصب به صورت خودکار به هر اپراتور پیام جعلی به شماره تلفن های همراه دیگر ارسال می شود که موجب کلاهبرداری و کلاهبرداری سایر شهروندان می شود. تاکید می شود شهروندان باید در این موارد هوشیاری بیشتری داشته باشند.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه اگر شهروندی وارد رابطه شود با 2 مورد مواجه می شود، خاطرنشان کرد: در برخی موارد 2 هزار تن یا مبالغ مشابه می خواهد و به محض وارد شدن اطلاعات حساب کاربری، حساب کاربری خالی می شود و از آنها نیز سوء استفاده می شود. به عنوان حساب های طعمه

فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: با توجه به اطلاعات موجود در حساب شما، وجوه واریز شده از هر فردی که کلاهبرداری کرده باشد به منظور طولانی شدن تحقیقات و همچنین اتهام زدن مجدد به حساب شما واریز و برداشت می شود.

سرهنگ موسوی افزود: در صورت واریز، تصمیم بر این است که بلافاصله شماره کارت حسابی را که در آن عملیات انجام داده اید غیرفعال کنید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به یکی دیگر از روش های کلاهبرداری اشاره کرد و تصریح کرد: با کلیک بر روی لینک پیامک به محض نصب نرم افزار از تلفن همراه شما به شماره تلفن سایر شهروندان و پیامک انبوه ارسال می شود. و اگر هر یک از اگر تقلب وجود داشته باشد، ابتدا قضاوت خواهید شد.

موسوی با بیان اینکه در حال حذف فایل نصب شده بر روی گوشی است، خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروند ناخواسته بر روی این لینک کلیک کند، نرم افزاری که معمولاً به صورت ترازوی عدالت است، بلافاصله بر روی گوشی نصب می شود که باید بلافاصله وی را خاموش کند. اینترنت تلفن همراه. علاوه بر حذف نرم‌افزار از مجموعه فایل‌های نصب روی صفحه نمایش تلفن همراه، آن را از پوشه دانلود گوشی (پوشه شخصی) حذف کرده و گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید، زیرا بدافزار نصب شده ممکن است پیام‌های متنی نیز ارسال کند. به دیگران از طریق تلفن و همچنین دسترسی به محتویات گوشی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید