اتصال سامانه گواهی الکترونیک سلامت ایران به روسیه


ساعت: 19:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897223

شاهپور علایی مقدم گفت: با تلاش فراوان موفق شدیم سامانه گواهی الکترونیک سلامت ایران را به روسیه متصل کنیم و از این طریق می توانیم محصولات کشاورزی خود را به این کشور صادر کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، شاهپور علایی مقدم امشب در جلسه ستاد نباتات مازندران گفت: سازمان حفظ نباتات پزشک حوزه کشاورزی و سازمان واکنش سریع است که برای سلامت محصول و سلامت انسان معنا و کارکرد بسیار خاصی دارد.

وی گفت: هر مبلغی که برای حفظ نباتات در کشور هزینه کنیم هزینه های وزارت بهداشت را هزاران برابر کاهش می دهد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: مبارزه با آفات در استان مازندران بسیار خوب انجام شد و آفات مهم استان مهار و کنترل شد و 30 هزار هکتار در برابر مگس میوه از بین رفت.

این مسئول ادامه داد: دنیا به دنبال نظم جدیدی در تجارت است و محصولات کشاورزی از مبدأ تا رسیدن به دست مصرف کننده تحت نظارت هستند و تمامی کودها، سموم و مواد مغذی که محصول دریافت می کند تحت نظارت، پایش و تجزیه و تحلیل است.

علایی مقدم گفت: دنیا بر محصولات وارداتی نظارت دارد و نیازمند دسترسی به تمام سموم استفاده شده در محصول است.

وی ادامه داد: با تلاش فراوان موفق شدیم سامانه گواهی الکترونیک سلامت را با روسیه متصل کرده و محصولات کشاورزی خود را به آن کشور صادر کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اساس سامانه سماق در استان ها گذاشته شده و همه سازمان ها موظف به نظارت بر سلامت محصولات این سامانه هستند.

علایی مقدم کیفیت مازندران را در تامین امنیت غذایی و تامین غذایی کشور خوب ارزیابی کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه مهم و اصلی در کشور است و استان مازندران یکی از بهترین استان های کشور در زمینه تامین مواد غذایی است. کشاورزی.

این مسئول گفت: مازندران ارتباط خوبی دارد و در ارزیابی ها و بازدید از سایت کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه مازندران یک دانشگاه علمی کاربردی در بخش کشاورزی است که هم جنبه علمی و هم کاربردی دارد، ادامه داد: مازندران مجموعه کاملی از بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد که این استان را از بخش کشاورزی متمایز می کند. بقیه نقاط کشور..

وی بیان کرد: اقلیم خاص، تنوع محصولات زراعی و تداوم پوشش گیاهی در طول سالیان متمادی حفظ محصولات کشاورزی در این استان را با مشکل مواجه کرده است.

علایی مقدم بیان کرد: نقش مازندران در جلسات ستاد امنیت غذایی کشور ویژه و برجسته است و نگاه وزارت جهاد کشاورزی به این استان است.

با بیان اینکه بخش کشاورزی تلفیقی از علم و تجربه است، دانش بومی در این حوزه مغفول مانده است و می افزاید: مازندران در راس تنوع گیاهی کشور قرار دارد و این نشان از ظرفیت و استعداد ویژه این استان دارد.

این مسئول ادامه داد: 8000 گونه گیاهی در کشور وجود دارد و باید از گیاهان در برابر آفات، بیماری ها و عوامل مخرب مراقبت کنیم.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور کشاورزی را فعالیتی پرخطر دانست که هم ریسک تولید و هم ریسک قیمت را به دنبال دارد و گفت: کاهش ریسک تولید و حفاظت از گیاهان وظیفه ماست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید