اتفاقی تلخ در تهران و دبی که سروصدا به پا کرد

اتفاقی تلخ در تهران و دبی که سروصدا به پا کرد

روز جدید : در این موزه که به آن «آینده» (Museum of the Future) نیز می گویند، فناوری های مدرنی مانند نسل های جدید اینترنت، متاوارا، هوش مصنوعی، ربات های انسان نما و … می باشد. مکان هایی هستند که مردم از آنها بازدید می کنند و با آنها آشنا می شوند و بحث می کنند و اطلاعات را تبادل می کنند. بنابراین می توان گفت این موزه به نوعی موتور محرکه آینده پژوهی فناوری در سطح بین المللی خواهد بود و در حالی که مردم و حتی مسئولان بسیاری از کشورها هیچ تصوری از آینده فناوری ندارند، مردم امارات در این موزه آن را لمس خواهند کرد.

جعفر محمدی در عصر ایران نوشت: اگرچه موزه ها به گذشته نگاه می کنند، اما دولت دگرگون کننده امارت دبی موزه ای ساخته است که بازدیدکنندگان را به جای گذشته به آینده می برد.

در این موزه که «موزه آینده» نیز نامیده می‌شود، فناوری‌های مدرن مانند نسل‌های جدید اینترنت، متاواری، هوش مصنوعی، ربات‌های انسان‌نما و غیره وجود دارد. مکان هایی هستند که افراد از آن بازدید و ملاقات می کنند و کارشناسان در مورد آن بحث و تبادل اطلاعات می کنند. خواهد بود. بنابراین می توان گفت این موزه به نوعی موتور محرکه آینده پژوهی فناوری در سطح بین المللی خواهد بود و در حالی که مردم و حتی مسئولان بسیاری از کشورها هیچ تصوری از آینده فناوری ندارند، مردم امارات در این موزه آن را لمس خواهند کرد.

نکته جالب در مورد افتتاح این موزه مدرن و پیشرفت علمی در دبی این است که همزمان با این رویداد در تهران کلیاتی به نام حفاظت در کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی تصویب شد که در نهایت ایرانیان را مهار کرد. دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت مشتریان بالقوه رایگان.

چند روز پیش رئیس سازمان مناطق آزاد اعلام کرد که امارات زمین و تسهیلات رایگان برای ورود به امارات در اختیار سرمایه گذاران ایرانی قرار می دهد.

به نظر شما چرا ایرانی ها به امارات می روند و امیران ایران بزرگتر و سرسبزتر را برای کار، زندگی و تحصیل انتخاب نمی کنند؟!

آیا برنامه های انزواطلبی مانند حفاظت که مردم را از آزادی های سیاسی به شام ​​محدود می کند، دفع داخلی برای جذب بیشتر اماراتی ها، ترک ها، کانادایی ها و غیره وجود ندارد؟

آیا اینها آشکارا دو لبه قیچی نیستند که با وجود تضاد ظاهری، دقیقاً در تعامل با یکدیگر عمل می کنند و فقط تقسیم نقش آنها متفاوت است؟ مگر مسئولان ما نیستند که جوانان، تحصیلکرده ها، متخصصان و کارآفرینان را از کشور بیرون می کنند؟!

همزمان با افتتاح موزه فناوری زمان در دبی که 40 سال پیش با تصویب طرح دفاعی در ایران که آوازه تمدنی آن به تاریخ پیوسته، یکی از تلخی های روزگار ماست.

کسی که به آینده می نگرد، آینده دارد. کسی که پایش را در گل و لای گذشته فرو کرده، سرانجام در آن فرو خواهد رفت.

گزارش تصویری موزه همسایه آینده را منتشر می کنیم، شاید نمایندگان و مسئولان به خود بیایند و به جای تمرکز بر فرمول های قدیمی، به فکر دنیای جدید پیش رو باشند و با وضعیت موجود، عقب مانده آن شویم. ساکنان ما در حال استعمار هستیم.

یک تصادف تلخ در تهران و دبی سوژه شده است

یک تصادف تلخ در تهران و دبی سوژه شده است

یک تصادف تلخ در تهران و دبی سوژه شده است

یک تصادف تلخ در تهران و دبی سوژه شده است

یک تصادف تلخ در تهران و دبی سوژه شده است

یک تصادف تلخ در تهران و دبی سوژه شده است

یک تصادف تلخ در تهران و دبی سوژه شده است

دیدگاهتان را بنویسید