اتفاق جالب مهدی طارمی در اروپا

اتفاق جالب مهدی طارمی در اروپا

با پایان یافتن مسابقات قهرمانی اروپا در کشورهای مختلف این قاره، یکی از پرحجم ترین فصل های فوتبال در سال های اخیر با توجه به نیم فصل جام جهانی به پایان رسید و در این میان عملکرد برترین گلزنان لیگ های مختلف اروپایی به پایان رسید. همچنین نکات جالبی را فاش کرده است.

شاید برای فوتبالدوستان ایرانی مهمترین دستاورد فردی لژیونرها در این فصل کسب عنوان آقای گلی مهدی طارمی در لیگ برتر پرتغال بود. جایی که فوق ستاره ایرانی پورتو با 22 گل بهترین گلزن مسابقات شد تا بالاتر از ژائو ماریو و گونزالو رامس، آقای گل فوتبال پرتغال لقب بگیرد.

مهدی با این تعداد گل آقای گل پرتغال شد و در صدر فهرست بهترین گلزنان فوتبال اروپا، ارلینگ هالند، غول نروژی منچسترسیتی در یکی از باورنکردنی ترین فصل های ممکن، جایزه کفش طلای فوتبال اروپا را از آن خود کرد. با 36 گل

جایی که این ستاره با پشت سر گذاشتن رکوردهای تاریخ لیگ برتر، بیش از هر بازیکن دیگری در یک لیگ اروپایی گلزنی کرده است تا جایی که 30 گل زده توسط بازیکنی مانند هری کین کافی نیست.

در این فهرست پس از هالند و کین، کیلیان امباپه و لاکازت در رده های سوم و چهارم قرار دارند و عثیمان، جاناتان دیوید، لواندوفسکی، اینر والنسیا، فلوریان بالوگون و لائوتارو مارتینز از لیل در رده های پنجم تا دهم قرار گرفتند.

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو به همراه مائورو ایکاردی در رده 26 و لئو مسی، فوق ستاره دنیای فوتبال در رده 28 به همراه نیکلاس ولکروک و انکونکو قرار دارند. آنتوان گریزمان، بوکایو ساکا، الکسیس سانچز، سرژ گنابری، رندال کولو موانی و اولیویه ژیرو دیگر ستاره های مشهور فوتبال اروپا هستند که در این فهرست رتبه های پایین تری نسبت به مهدی طارمی دارند.

لازم به ذکر است که در جدول کفش طلای ESM (رسانه های ورزشی اروپا) پنج لیگ معتبر اروپایی دارای ضریب 2 و لیگ هایی مانند ترکیه، پرتغال و هلند ضریب 1.5 هستند. با این حساب طارمی با ثبت 22 گل 33 امتیاز و به عنوان مثال مسی با زدن 16 گل در لیگ 1 فرانسه 32 امتیاز کسب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید