اتلاف بیت المال ناشی از سهل انگاری کارکنان یا بی توجهی کارکنان دستگاه های اجرایی است/ 23 هزار نفر ساکن حاشیه شهر تربت حیدریه


زمان: 09:28
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1803845

رضازاده به متولیان دستگاه های اجرایی در برخورد با تخلفات و سهل انگاری در حوزه اتلاف حقوق بیت المال هشدار داد و گفت: بررسی ها نشان می دهد اتلاف حقوق بیت المال به دلیل سهل انگاری کارکنان و یا سهل انگاری در دستگاه های اجرایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; علی رضازاده، رئیس قاضی تربت حیدریه ظهر امروز در دیدار با معاونت قوه قضائیه گفت: تحت پوشش قرار می دهد یعنی حوزه قضایی به اندازه یک مرکز استان به صورت غیررسمی خدمات ارائه می دهد.

وی تعداد کل پرونده ها در سال گذشته را 60 هزار پرونده اعلام کرد و افزود: از این تعداد 50 هزار پرونده در دادسرا و قوه قضائیه و 10 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد شده است.

رضازاده گفت: اگر در هر یک از این پرونده ها تنها دو شاکی و یک شاکی و یک شاهد را در نظر بگیریم، مجموع مراجعات 180 هزار نفر خواهد بود و اگر هر کدام فقط دو بار مراجعه کنند، سطح مراجعات از جمعیت رکا بیشتر می شود.

وی اولویت اول قوه قضائیه را تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: البته از سایر دستگاه های اجرایی نیز همین انتظارات را داریم و با توجه به مشکلات داخلی فراوان مردم بی توجهی به مردم غیر قابل تحمل است. “


ضایع شدن حقوق بیت المال به دلیل قصور کارکنان و یا قصور دستگاه های اجرایی است.

رضازاده به متولیان دستگاه های اجرایی در برخورد با تخلفات و سهل انگاری در حوزه تضییع حقوق بیت المال هشدار داد و گفت: بررسی ها نشان می دهد تضییع حقوق بیت المال به دلیل سهل انگاری کارکنان و یا سهل انگاری در دستگاه های اجرایی است. “


23 هزار حاشیه نشین تربت حیدریه در فاجعه هستند

وی همچنین به تشکیل شوراهای حل اختلاف در سطح مساجد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تبعات مصالحه بسیار کمتر از رای قضایی است، در نظر داریم شورای حل اختلاف در مساجد شهرستان راه اندازی کنیم.

رئیس قاضی تربت حیدری وجود 23 هزار حاشیه نشین در تربت حیدری را فاجعه بار خواند و افزود: دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری باید تعهدات خود را در خصوص رفاه و اشتغال حاشیه نشینان به عنوان اقدامی کلیدی در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید