اتهام ارسال سلاح از ایران به روسیه بی اساس است


ساعت: 07:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916786

واسیلی نبنزیا، سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، ارسال تسلیحات ایران را اتهامات بی اساس خواند و گفت: مجموعه صنعتی و نظامی روسیه بدون کمک دیگران می تواند به اهداف خود دست یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری تاس، نبنزیا روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین گفت: ما تحت تاثیر سخنان شرکای سابق غربی نیستیم. آنها سعی دارند توجه را به اتهامات بی اساس مبنی بر انتقال تسلیحات از ایران به روسیه منحرف کنند. ما بارها این ادعا را رد کرده ایم.

وی افزود: مجموعه صنعتی و نظامی روسیه توانایی دستیابی به هر هدفی را دارد و نیازی به کمک خارجی نداریم.

نبنزیا در بخشی دیگر از سخنان خود هشدار داد که مقامات اوکراینی قصد دارند با کمک سلاح های غربی دونتسک را نابود کنند.

نماینده دائم روسیه گفت: هفته گذشته یک کشتار واقعی در دونتسک با کمک سلاح های غربی رخ داد.

وی با بیان اینکه مقامات اوکراینی توسط دولت های غربی تحریک شده اند، تصریح کرد: آنها می خواهند شهر دونتسک را به معنای واقعی کلمه تخریب کنند.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی، شامگاه جمعه تایید کرد که واشنگتن بسته کمک نظامی 275 میلیون دلاری به اوکراین ارسال می کند.
از زمان آغاز جنگ در اوکراین، ایالات متحده حدود 19.1 میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی به کی یف ارائه کرده است. روز پنجشنبه، قانونگذاران آمریکایی موافقت کردند که در سال آینده حداقل 800 میلیون دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کنند.
پارلمان بلغارستان نیز روز جمعه کمک نظامی این کشور به اوکراین را تصویب کرد.
از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در 24 فوریه، کشورهای غربی علاوه بر ارسال سلاح به اوکراین، بارها روسیه را تحریم و دارایی های آن را مسدود کرده اند. تحریم نفت روسیه از سوی اروپا منجر به یک بحران بزرگ سوخت در این قاره، افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید