اتهام بی اساس رئیس فدراسیون جودو به ماجرای اشتباه صالح امیری / میراسماعیلی چیست؟!

ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781628

تاریکی کامل در روابط فدراسیون جودو و کمیته ملی المپیک؛

رئیس فدراسیون جودو در این گفتگو از رئیس کمیته ملی المپیک انتقاد کرد؛ این در شرایطی است که ادعاهای وی با اسناد موجود غیرواقعی به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار شبکه ورزش راه دانا ؛ آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو شب گذشته از ارسال نامه سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به فدراسیون جهانی مبنی بر شکایت از رویه کمیته ملی المپیک خبر داد. با هماهنگی و اجازه نامه ای به رئیس IJF فرستاد که ما را شگفت زده کرد. ما دوست داشتیم یکصدا با هم حرکت کنیم، اما دیروز متوجه ارسال این نامه شدیم و برای ما بسیار تعجب آور بود.

وی که خود را از هرگونه سهل انگاری مبرا می دانست، در ادامه اظهار نظر خود درباره اشتباه کمیته ملی المپیک گفت: برای ما اتفاق نظر در این شرایط بسیار مهم است اما متأسفانه بدون موافقت با من این نامه را ارسال کردند. رئیس فدراسیون جهانی: متأسفانه دلیل این امر را نمی دانیم و این نامه بدون هماهنگی ما به رئیس فدراسیون جهانی ارسال شده است که می تواند روند پرونده را تحت تأثیر قرار دهد و هر نامه، حرکت و مصاحبه تأثیرگذار است. نتیجه فرآیند

رئیس فدراسیون جودو که در حال حاضر فعالیت هایش در زمان حاکمیت وی متوقف شده است، در پایان سخنان خود این اقدام را تکان دهنده توصیف کرد و از رئیس کمیته ملی المپیک خواست به این رفتار پاسخ دهد.

واکنش کمیته ملی المپیک به این اظهارات عجیب آرش ​​میراسماعیلی جالب بود. کیکاووس ساعدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به سخنان تند رئیس فدراسیون جودو گفت: تاکنون هیچ اقدام ناهماهنگی صورت نگرفته است اما متاسفانه فدراسیون جودو اقدامات خودسرانه بسیاری را به صورت رسمی و بدون هماهنگی انجام داده است. با کمیته ملی المپیک. از جمله ارتباط تلفنی با فدراسیون جهانی جودو که کمیته ملی المپیک از آن اطلاعی ندارد.

میراسماعیلی که کمیته ملی المپیک را به ناهماهنگی و بدرفتاری متهم کرده بود، البته از کمیته ملی المپیک خواست تا در تعلیق فدراسیون ملی جودو مداخله کند. ساعدی درباره این موضوع گفت: اظهارات بیان شده رقت انگیز و تعجب برانگیز خواهد بود. مکاتبات به درخواست کتبی فدراسیون جودو؛ در این راستا بنا به درخواست فدراسیون جودو مکاتباتی با کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی جودو انجام شد و روال کار به این صورت است که کمیته ملی المپیک با کمیته بین المللی المپیک مکاتبه کرده و نسخه ای از آن را برای جهانی مربوطه ارسال کند. فدراسیون.

جالب اینجاست که به نظر می رسد آرش میراسماعیلی با روال نامه نگاری های بین المللی کاملاً ناآشنا است و شاید به همین دلیل است که فدراسیون تحت هدایت او تحت هر نوع فشاری بوده است. وی مستقیما کمیته ملی المپیک و سیدرضا صالح امیری را به ارتباط مستقیم با فدراسیون جهانی جودو و ارسال نامه های درخواستی متهم کرد. به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک، کمیته ملی المپیک ایران با IOC مکاتبه کرده و نسخه ای از آن را برای IJF ارسال کرده است.

جالبتر اینکه عکسی رسمی از فدراسیون ملی جودو کمیته ملی المپیک با امضای آرش میراسماعیلی برای آشنایی سیدرضا صالحی امیری با تعلیق فدراسیون جودو و حفظ حقوق تضییع شده جودوکاران ایران وجود دارد اما او فراموش کرده است. که در روز روشن، کمیسیون ملی المپیک را تحت ظن و فشار افکار عمومی قرار می دهد.

حال بهتر است بدانیم کدام نهاد خودسرانه عمل کرده و با نهادهای بالاتر هماهنگ نشده است. در آستانه سومین هازارد که تاریخ مهم و حیاتی برای سرنوشت جودوی ایران خواهد بود، معلوم نیست آرش میراسماعیلی قصد چنین اظهاراتی را دارد. آیا فدراسیون ملی جودو قبل از برگزاری دادگاه مربوطه از شکست خود مطمئن بوده که اکنون با این اقدامات به دنبال پاکسازی خود و فدراسیون خود است یا موضوع دیگری را بررسی خواهد کرد؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید