اتوبوس برقی وارد اراک شد/ راهکار مدیریت شهری نجات بخش برای کاهش آلودگی هوا


ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884539

چند سالی است که آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی اراکی بوده و مردم این کلانشهر از آن رنج می برند و یکی از راهکارهای غلبه بر این معضل توسعه حمل و نقل عمومی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ چند سالی است که آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی اراکی بوده و مردم این کلانشهر از آن رنج می برند و یکی از راه حل های این معضل توسعه حمل و نقل عمومی است.

این روزها همه به دنبال راه حلی برای کاهش آلودگی هوای شهر هستند و از نسخه خودشان برای کاهش آلودگی هوا صحبت می کنند. استفاده از تجربه شهرهایی که چند سال پیش با بحران مشابهی دست و پنجه نرم کردند می تواند راهگشا باشد.

حمل و نقل یکی از بزرگ ترین عوامل تولید گازهای گلخانه ای است و در این میان خودروها و اتوبوس های دیزلی و دیزلی که اغلب فرسوده و دارای نقص فنی هستند در آلودگی هوا موثر هستند و باید به استفاده از حمل و نقل پاک روی بیاوریم. .

توسعه سیستم حمل و نقل پاک در دستور کار مدیریت شهری اراک قرار گرفته است و در همین راستا روز گذشته اولین اتوبوس برقی وارد سیستم حمل و نقل عمومی اراک شد.


84cf242c 8d6b 4eaf afc8 e9b43e0bd9f2 خبر خاکستری

استفاده از اتوبوس های برقی باید بخشی از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باشد، زیرا استفاده از اتوبوس مشکلات زیست محیطی را کاهش می دهد.

تفاهم نامه برقی سازی ناوگان حمل و نقل درون شهری اراک امضا و اولین اتوبوس برقی اراک به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.


8f9e1c71 7f73 43b3 8fc7 1c50c1966417 خبر خاکستری

این اتوبوس برقی ساخت شرکت تولیدی اتوبوس برقی پارسان (شتاب) می باشد. به مدت 10 روز در اراک به صورت آزمایشی در خصوص تردد مسافران در سطح شهر فعالیت می کند.

لازم به ذکر است ظرفیت این اتوبوس 80 نفر است که شامل 35 نفر نشسته و 45 نفر ایستاده می باشد.

قوانینی برای حمایت از توسعه خودروهای پاک و برقی وجود دارد و طبق بند 12 قانون حمایت از تولید رقابتی، می توان یارانه ای معادل برای میزان صرفه جویی ناشی از مصرف سوخت اختصاص داد. همچنین یکی از اهداف توسعه حمل و نقل، توسعه عدالت اجتماعی است که برخی از آنها مانند اتوبوسرانی نیازمند سرمایه گذاری بلندمدت و برخی دیگر مانند سیستم ریلی نیازمند سرمایه گذاری بلندمدت است. با معرفی خودروهای برقی میزان آلایندگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید