اجاره بها در یزد «وحشتناک» و «لجام گسیخته» شده است/ طمع شدید صاحب خانه ها باعث افزایش اجاره بها در یزد شده است.


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840568

دشتی نژاد نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد گفت: اجاره بها در برخی از مناطق یزد تا 400 درصد افزایش یافته و به معنای واقعی اجاره بهای یزد وحشتناک و بیداد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا دشتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا، درباره تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور برای تعیین سقف افزایش اجاره بها، خاطرنشان کرد: قصد کارکنان کنترل بازار نامطمئن اجاره است اما به نظر می رسد این قوانین وجود دارد. این از دستور خارج است

وی ادامه داد: در عمل راه های زیادی برای دور زدن قانون و به اصطلاح فرار از اجرای قانون وجود دارد که عاملی است که منجر به اجرای ناقص این طرح می شود.

دشتی نژاد با بیان اینکه در طرح جدید دولت بدیهی است نقش سازمان تعزیرات حکومتی در تعقیب بیشتر پررنگ تر شود، گفت: الزام مالک به رعایت سقف اجاره بها باید با روش های دیگری انجام شود چرا که ثابت شده است. کنترل این بازار عملا امکان پذیر است. وجود ندارد.

دشتی نژاد با اشاره به اینکه تعیین سقف 15 درصدی برای شهرهایی مانند یزد تقریباً شوخی است، خاطرنشان کرد: در برخی نقاط یزد امسال 300 تا 400 درصد اجاره بها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به رصد بازار املاک در استان یزد و سایر استان ها به طور قطع می توان اذعان داشت که میزان افزایش اجاره بها در یزد با هیچ نقطه ای از کشور قابل مقایسه نیست.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد در پایان با اشاره به اینکه دلیل اصلی افزایش اجاره بها در یزد کمبود مسکن و طمع شدید صاحبخانه ها است، خاطرنشان کرد: متاسفانه اکنون برخی از رهن ها صوری است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید