اجازه نداشتیم از خارج از کشور خوب خرید کنیم/ از 70 درصد لیست یحیی استفاده کردیم


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838489

وقتی نمی توانیم کاری را که می خواهیم انجام دهیم، پس بهتر است تسلیم شویم

مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت: ما هم می خواستیم قرارداد بازیکنان را تمدید کنیم یا خریدهای خوبی داشته باشیم اما درخواست هایی از بیرون بود که اجازه این کار را به ما نداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم شکوری، دستیار سابق ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت: طبیعتا باشگاه نمی خواهد این بازیکن را بفروشد.

وی ادامه داد: محمدرضا اکبری را می خواستیم که کاپیتان تراکتور و نفر اول لیست گل محمدی بود. ما هم از سپاهان بازیکن خواستیم که کمال کامیابی نیا، مهدی ترابی و وحید امیری را از ما خواستند و این غیر ممکن بود.

شکوری در خصوص جدایی از شهریار مغانلو گفت: پرداخت 750 هزار یورو برای بازیکن در این شرایط پرسپولیس رقم بسیار سختی بود. مکاتبات ما در دسترس و دقیق است. این آخرین رقمی بود که باشگاه پرتغالی به ما گفت. مقلانلو بازیکن بزرگی است اما نباید فراموش کرد که پرسپولیس او را به اینجا رساند. هواداران بدانند که مراجع نظارتی، سازمان بازرسی و وزارت ورزش مکاتباتی با باشگاه داشته اند که این نامه ها دست و پای ما را می بندد. اگر من و مدیرعامل برخلاف قوانین اقدام به جذب بازیکن کنیم، باید پاسخگو باشیم.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس افزود: شاید یکی از دلایل دو دستگی امثال ما و مدیران قبلی همین موضوع بود. من حتماً دوست دارم 15 میلیارد به احمد نورالهی بدهم، چون بازیکن خیلی خوبی است، اما مثلاً نامه داشتیم که اگر مثلاً قرارداد بازیکنی 3 میلیارد باشد، قرارداد بعدی او 15 میلیارد نباشد. پس چگونه می توان این قرارداد را بسته شد؟ می خواستیم احمد بماند اما به دلیل قوانین موجود نتوانستیم.

او درباره بستن پنجره پرسپولیس به پرونده استوکس گفت: بارها در این مورد صحبت کرده ایم. او سمت معاونت ورزشی در سراسر جهان را دارد که بر اساس آن قراردادها امضا می شود. او باید فردی باشد که با مسائل و قراردادهای فوتبال آشنا باشد اما متاسفانه این مشکل در ایران مشاهده نمی شود. استوکس بازیکنی حرفه ای بود که از این موقعیت استفاده کرد و توانست قضاوت کند. این مشکل ساختار باشگاه هاست. در باشگاه ها افراد حرفه ای و فوتبالی حضور ندارند و اگر فردی فوتبالیست باشد و جایگاهی به دست آورد، شانس وجود دارد. این پلتفرم برای ورود بازیکنان آماده نیست.

شکوری در خصوص دلیل جدایی جعفر سمیعی مدیرعامل سابق پرسپولیس و خودش از این باشگاه گفت: قبل از سمیعی رفتم. شرایط نابرابری بین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و سایر باشگاه ها وجود دارد. این دو باشگاه نه خصوصی هستند و نه دولتی. وقتی بازیکنان استخدام می‌شوند، عمومی می‌شوند و زمانی که می‌خواهند بودجه دریافت کنند، خصوصی می‌شوند. باشگاه های صنعتی این شرایط را ندارند. مثلاً ما نتوانستیم مقانلو را نگه داریم اما در طرف مقابل این اتفاق نمی افتد.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره نقش وزیر ورزش در جدایی از این باشگاه گفت: هر مدیری حق دارد با مردمش کار کند. ما نمی دانیم که آیا این مورد در مورد سامیا بود یا خیر.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با گل محمدی مشکلی دارید یا خیر، گفت: ما هیچ وقت با یحیی مشکلی نداشتیم و حتی رفت و آمدهای خانوادگی داشتیم و داریم اما وقتی من طرف باشگاه هستم و او طرف است. طبق برنامه بلندمدت و خواسته هواداران، هدف ما قهرمانی در آسیا بود، اما از طرفی گل محمدی با توجه به شرایط و حروف سایر ارگان ها که دست و پا را به هم متصل می کند، این کار را غیرممکن می دانست. مدیران باشگاه

شکوری گفت: وقتی نمی توانیم آنچه را که می خواهیم انجام دهیم، بهترین کار این است که بازنشسته شویم. بعد از ما مجید صدری که از دوستان ما بود آمد. فشار زیادی بود که چرا از شکوری استفاده نکرد اما من تنها رفتم.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس که در برنامه ورزشگاه صحبت می کرد، گفت: استقلال و پرسپولیس شرایط خاصی دارند اما به دلیل ارتباطاتی که در حال انجام است ممکن است برخی مدیران از این نامه ها بی توجهی کنند اما اگر بی توجهی کنم بدون شک. “این برای من یک مشکل بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید