اجبار پناهجویان مقیم بریتانیا در رواندا نقض وظیفه است.


ساعت: 20:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۶
کد خبر: 1822160

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که اعلامیه دولت بریتانیا مبنی بر اخراج اجباری پناهجویان در رواندا برای فرار از تعهدات بین المللی این کشور بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اعلامیه دولت انگلیس مبنی بر اخراج اجباری پناهجویان به رواندا را فرار از تعهدات و مسئولیت های بین المللی این کشور خواند و گفت که جابجایی آنها برخلاف روح و متن کنوانسیون پناهندگان است.

وی افزود: طرح بریتانیا با واگذاری مسئولیت به پناهجویان به کشور ثالث، پناهندگان را در معرض نقض حقوق مندرج در کنوانسیون های پناهندگی و معاهدات حقوق بشر قرار داده و ملاحظات انسانی و اخلاقی را کاملا نادیده گرفته است.

حاتب زاده بهره برداری از پناهجویان، اعمال خشونت آمیز و رفتار تحقیرآمیز منافی کرامت انسانی را رد کرد و با اشاره به پذیرش میلیون ها پناهجو از جمهوری اسلامی ایران، برنامه دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان و سایرین را تلاش جمهوری اسلامی ایران دانست. جمهوری ایران در مدیریت و مراقبت از میلیون ها مهاجر و پناهنده.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با رعایت ملاحظات بشردوستانه و بشردوستانه پذیرای میلیون ها پناهنده به ویژه از کشور همسایه افغانستان بوده و بارها مورد تمجید و شناسایی نهادهای بین المللی پناهندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید