اجرای بزرگترین پروژه عمرانی آبرسانی به 10 هزار روستا / مصرف آب شرب سیستان و بلوچستان در روستاها به بالای 90 درصد رسید


زمان: 15:13
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817631

محرابیان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای آبرسانی به اقشار ضعیف کشور از اجرای بزرگترین طرح توسعه آبرسانی کشور در 10 هزار روستا با نام جهاد آب خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ; علی اکبر محرابیان ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این پروژه با سرمایه گذاری 19 هزار میلیارد تنی توسط وزارت نیرو و با کمک حراست و امنیت در حال اجرا است. آب پایدار 10000 روستای هدف را تامین می کند.

وی افزود: در فاز اول عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به 7 هزار و 138 روستای سه میلیون و 350 هزار نفری راه اندازی شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در این طرح آب 1751 روستا که حدود 25 درصد کل کشور را شامل می شود مربوط به سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: این طرح ها برای تامین آب پایدار جمعیتی حدود 554 هزار نفر اجرا می شود. روح ها

وی با اشاره به اقدامات انجام شده بر اساس مصوبات نخستین سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان، گفت: مجوز 50 هزار متر مکعب شیرین سازی آب دریا برای تامین آب مورد نیاز شهرها و روستاهای چابهار، کنارک و دشتاری نوار ساحلی) نیز صادر شده است: «در مرحله اول 25000 مترمکعب به سرمایه گذار ابلاغ شد.

مهرابیان همچنین از اتصال 304 روستای تابعه به سد زیردان و آغاز عملیات اجرایی فاز اول طرح آبرسانی اضطراری از دشت حرمک به زاهدان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده علاوه بر آبرسانی به هزار و 751 روستا، آبرسانی 500 روستای دیگر نیز با مشارکت گروه های جهادی و خیران انجام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همه اقدامات پیش بینی شده، شاخص مصرف آب شرب روستاهای سیستان و بلوچستان به بالای 90 درصد برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید