اجرای تصمیمات مسئولان یکی از راه های کنترل بازار اجاره مسکن است


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881302

جعفر قدری گفت: تنظیم بازار اجاره مسکن با اجرای تصمیمات سران دولت یکی دیگر از راه های کنترل بازار اجاره مسکن است تا نرخ افزایش در تهران، شهرهای بزرگ و کوچک از نرخ مصوب فراتر نرود و در این لینک در صورت عدم وجود ضمانت عملکرد، بینی های لازم را درج کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز درباره راهکارهای کنترل بازار اجاره مسکن اظهار کرد: برای ساماندهی بازار اجاره مسکن باید از خالی شدن خانه های موجود جلوگیری کرد و مسئولان ذیربط با استفاده از ظرفیت موجود تمام تلاش خود را به کار گیرند. یا تغییر قوانین. به گونه ای استفاده شود که خالی ماندن خانه ها سودی نداشته باشد و مردم مجبور شوند خانه های خود را اجاره کنند.

وی افزود: تنظیم بازار اجاره مسکن با اجرای تصمیمات سران دولت یکی دیگر از راه های کنترل بازار اجاره مسکن است تا نرخ افزایش در تهران، شهرهای بزرگ و کوچک از نرخ مصوب فراتر نرود. در این راستا در صورت عدم وجود ضمانت اجرایی، پیش بینی موارد لازم را در بر می گیرد

کادری تصریح کرد: همچنین با بازرسی بازرسان، موارد تاخیر و نقص در اجرای تصمیمات مراجع تحت عنوان کنترل اجاره بها مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در میان مدت و بلندمدت آنچه مورد نیاز و در حال پیگیری دولت و مجلس است اجرای قانون جهش مسکن برای افزایش عرضه مسکن عمومی است.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی شهر گفت: برای کنترل تقاضای مسکن می توان از ابزارهایی مانند تحمیل هزینه و هزینه نوسازی استفاده کرد تا مردم بتوانند بر اساس نیاز خود درخواست واحد مسکونی کنند. اندازه کوچکترین چیزی است که آنها نیاز دارند پاسخ این است که خانه ای با متراژ بزرگتر نخواهید، راه حل این است که هزینه های نوسازی را افزایش دهید تا در بخش مسکن فضای خالی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید