اجرای رتبه بندی معلمان همچنان مشمول احکام است

اجرای رتبه بندی معلمان همچنان مشمول احکام است

ارزشیابی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که باید برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان اجرا شود. رتبه بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید با آن آشنا باشند و بر اساس رتبه بندی معلمان در چهار گروه طبقه بندی می شوند و حقوق آنها بر اساس آن تعیین می شود. رتبه بندی معلمان در پایان آبان ماه سال گذشته تصویب شد. رتبه بندی معلمان برای همه معلمان در یکی از ردیف های زیر هنر انجام می شود. ماده 3 این قانون و طبق مقررات آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون.

رتبه بندی معلمان یکی دیگر از دغدغه های حوزه آموزش است که با گذشت حدود 10 سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در شورای اسلامی در حال بررسی است و سپس برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان در حال بررسی است.

برای اجرای قانون ارزشیابی معلمان، وزارت آموزش و پرورش معلمان را ملزم به بارگذاری مدارک خود در سامانه رتبه بندی کرد. رتبه بندی معلمان یکی دیگر از دغدغه های حوزه آموزش است که با گذشت حدود 10 سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در شورای اسلامی در حال بررسی است و سپس برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان در حال بررسی است.

زیرا با اجرای طرح ارزشیابی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت. در ادامه به رتبه بندی معلمان می پردازیم، سوالی که از سوی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات علمی مجلس مطرح و مطرح می شود این است که آیا این وزارتخانه صلاحیت رتبه بندی معلمانی که سال ها کار کرده اند را ندارد؟ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی مجلس در خصوص اجرای قانون ارزشیابی معلمان اظهار داشت: بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چندین بار تاکید کرده ام که انتظار داریم نتایج سرمایه انسانی وزارت علوم به نتیجه برسد. همان چیزی که در مجلس ارائه شده است. تصویب شده است و نباید از قانون مصوب مجلس خیلی دور باشد. برای آنها قابل قبول نیست که اندازه گیری های خاصی برای رتبه بندی معلم داشته باشند. رضا حاجی پور در ادامه با بیان اینکه انتظار داشتیم پس از تصویب قانون و اجرای دقیق رتبه بندی، اظهار داشت: معلمی 27 سال خدمت کرده و برای ما رتبه بندی شده است، به دنبال چه باشیم؟ مجلس نیز با توجه به تعداد معلمان اعتبارات لازم را در نظر گرفته است.

انتظار ما برای اجرای به موقع و دقیق رتبه بندی استحاجی پور تصریح کرد: امروز گفته می شود برای رتبه بندی باید اطلاعات معلمان بارگذاری شود. آیا اطلاعات معلمی با 30 سال سابقه خدمت در اختیار آموزش و پرورش نیست؟ جدا از اینکه معلم سالانه ارزشیابی می شود، چرا امروز دوباره می گویند اطلاعاتش باید آپلود شود؟ پس مسئولان وزارت آموزش و پرورش در آن سال ها چه می کردند؟

وی با تاکید بر اینکه خواسته ما ارزیابی دقیق و به موقع معلمان است افزود: این نگرش نسبت به معلمان درست نیست. چقدر باید معلمان را شبانه روز بکشیم تا برایشان کاری کنیم؟ کدام ارگان سازمانی در کشور برای افزایش حقوق کارکنان خود اینگونه برخورد می کند، امروزه با معلمان چگونه برخورد می شود نماینده مردم آمل در پایان گفت: چند دولت لایحه رتبه بندی معلمان را آورده اند اما در مجلس به نتیجه نرسیده است. . اکنون که این لایحه به تصویب رسیده و به قانون تبدیل شده است، منتظر اجرای به موقع و دقیق این قانون هستیم.

یوسف نوری اظهار داشت که نمی خواهند نظام ارزشیابی معلمان را اجرا کنند. بقیه پول آنها از فروش ملک بود. املاک به هیچ وجه فروشی نیست و حتی یک سال هم قابل فروش نیست. آنها نمی خواستند اجرا کنند و چون نمی خواستند کارهایی از این دست انجام می دادند. لایحه ناقصی تنظیم و به مجلس ارائه شد.

وی افزود: قرار بود سالانه 200 هزار نفر در رده های پنج گانه قرار گیرند، نوری خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با وجود محدودیت های مالی این لایحه را پس نگرفت و از آنجایی که وعده رئیس جمهور و شعار تبلیغاتی وی بود، به فضل الهی تقویت شد. رحمت و بودجه در یک دستور خاصی برای وی وجود دارد، گفت: دولت 25 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی در نظر گرفته است که 13 هزار میلیارد تومان دیگر در مجلس به آن اضافه شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معمولاً بودجه نویسان می گویند قانون باید از ابتدای امسال اجرا می شد چون دولت وسط سال آمده بود اما با پولی که گذاشته شد لحظه ای را دیدند که اجرای قانون از 31 شهریور 1400. همچنین رتبه بندی معلم به معلم مشروط به افزایش حقوق 45 تا 90 درصدی مشخص شد، وی با بیان اینکه ابتدا گفته می شد کسانی که «کد شناسایی» ندارند مشمول رتبه بندی نمی شوند، گفت: فکر می کردیم. که همه همکاران ما کارت کار داشتند اما وقتی بررسی کردیم معلوم شد 460 هزار نفر کارت کار ندارند که رقم بسیار زیادی بود. باز هم تغییری در مصوبه ایجاد شد و مشکل این قشر قابل حل است، وی همچنین به تشریح مشکلات معلمان طرح مهرآفرین پرداخت و گفت: عموماً مجموعه ای بودند که در دولت نهم منصوب شدند. با شرکت ها قرارداد داشتند و قراردادشان با شرکت ها تبدیل به قرارداد با دستگاه ها شد و همه به آزمون رفتند و جذب دستگاه ها شدند.

اما آموزش و پرورش در این مدت مورد آزمون مهرآفرین قرار نگرفت. قوانین و مقرراتی دارند از جمله مصوبه 833 شورای عالی انقلاب فرهنگی که هرکس می خواهد وارد آموزش و پرورش شود باید امتحان بدهد.

نوداد بارتر وزیر آموزش و پرورش در ادامه آزمون مجدد معلمان پذیرفته نشده افزود: اکنون عدم شرکت مهرآفرینان در آزمون مانع از قرار گرفتن آنها در رتبه بندی می شود نه کارت شناسایی استخدامی. اکنون 810 هزار نفر مشمول ارزیابی هستند. مهر آفرین ماند و ما مشکلشان را حل می کنیم. نظر من اینه که امتحان آخر شهریور برگزار بشه. همکاران می گویند 20 مهر برگزار شود اما نظر من این است که آخر شهریور بیایند و اگر کسی در امتحان مردود شد مهلت جدیدی برای حضور مجدد داده می شود. مطمئنم همه همکارانم قبول میشن و جای نگرانی نیست چون همشون معلمن و معلم ها همیشه در حال یادگیری هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ستاری فرد در پایان از همکاری شبانه روزی همکاران خود در ستاد، استان ها و مناطق قدردانی کرد و افزود: برخی از مناطق و استان ها در صدور احکام بسیار خوب عمل کردند. ; اما متاسفانه برخی از آنها آنطور که انتظار داشتیم از فرصت آبان ماه استفاده نکردند. بنابراین در 2 هفته آینده باید دوبرابر تلاش کنیم تا مزایای رتبه بندی به طور کامل مشخص شود و به موازات آن ارزیابی و تعیین امتیاز رتبه برای افراد پیگیری می شود و زودتر مسئولیت صدور تصمیم در مورد طبقه بندی موضوعی است. سرعت و دقت در کار و حسن اجرای امور مربوط به مدیران مناطق و مدیران کل استانها، وزارتخانه نیز باید نقش تنظیمی و تسهیل گر خود را در این نگرش ایفا کند تا به خواست خداوند هر دو رضایت از کار معلمان و کیفیت آموزش و پرورش محقق می شود.

به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، متن آیین نامه طبقه بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت های دولت باید توجه به فرهنگیان باشد و در این راستا رتبه بندی معلمان در حال اعمال است و به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، رتبه بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

منصور نجفی مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگو با کانال اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام به تشریح ابهامات فیش حقوقی آبان ماه فرهنگیان پرداخت.

نجفی گفت: در این مرحله برای همکاران عزیزی که بعد از تاریخ 1400/06/31 بازنشسته شده اند بنا به تاکید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی تصمیمی صادر نشده است. انشاءالله در آذرماه این امکان فراهم می شود.

به گفته وی، در خصوص همکاران انتقال موقت یا دائم، با توجه به نیاز مبادله پرونده انتقال بین مناطق مبدأ و مقصد، عمده کار انجام شده است، اما در موارد متعددی به دلیل مشکلات اطلاع رسانی، امکان پذیر نبود. برای صدور سفارش و تا یک ماه آینده کار می کند مشکل نیز حل شده است.

نجفی ادامه داد: با توجه به اینکه لازمه قضاوت مستلزم اطلاع افراد تمام وقت است، در برخی موارد به دلیل کسر ساعت امکان صدور حکم وجود نداشت. این افراد نیز در آذرماه مشکلی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید