اجرای سفره هفت سین و بهسازی محوطه بازار برای حضور گردشگران / احیای گذرهای قدیمی با بافت تاریخی با کمک تجار


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815426

علی رحیمی راد گفت: با توجه به حضور گردشگران و مهمانان نوروزی در محدوده بازار و میدان ارگ، شهرداری سفره هفت سین را معرفی و میدان ارگ و خیابان را زیبا و کاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رحیمی راد شهردار منطقه پنج کرمان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان در خصوص حال و هوای اطراف بازار در آستانه حضور گردشگران گفت:

وی افزود: شهرداری با توجه به حضور گردشگران و مهمانان نوروزی در محدوده بازار و میدان ارگ سفره هفت سین را اجرا و میدان ارگ و خیابان را زیبا و کاشت کرد.

تلفیق بدنه و تابلوی واحدهای تجاری با بافت تاریخی

شهردار منطقه پنج کرمان گفت: به منظور رفع زوائد بصری و زیباسازی منظر شهر تابلوهای مغازه های شهرداری منطقه تهیه و در کنار بازار نصب می شود. برای یکسان سازی ساختمان و تابلوهای اماکن تجاری در خیابان تیلی با همکاری میراث فرهنگی اقدام جدیدی تهیه و ابلاغ می شود.

احیای گذرهای قدیمی از بافت تاریخی با کمک تجار



وی تاکید کرد: شهرداری 5 آماده مشارکت و همکاری با کسبه و بازاریان خیابان تیلی برای بهسازی، ساخت و نمایش اماکن آنها در قالب طرح مصوب میراث فرهنگی است و در اختیار آنها مصالحی از جمله کوچه های منتهی به بازار کفپوش قرار داده است. با مشارکت تجار ساخته شده که امیدواریم پس از سال جدید نیز ادامه یابد و شاهد احیای معابر قدیمی از بافت تاریخی شهر باشیم.

شهروندان برای رفع مشکل ترافیک اطراف بازار باید از پارکینگ ساروج استفاده کنند

رحیمی در خصوص مشکل پارکینگ اطراف بازار گفت: دو قطعه خالی در خیابان تجلی وجود دارد که مجوز موقت استفاده از پارکینگ به آنها داده شده است. تا حدودی مشکل پارک خودروها در خیابان گلبازان حل می شود اما از شهروندان می خواهیم به آنها مراجعه کنند.» برای بازار از پارکینگ ساروج پارس در خیابان امام استفاده کنید که در نهایت هشت دقیقه پیاده تا بازار فاصله دارد. تا در روزهای پایانی سال و ایام نوروز با مشکل تردد در اطراف بازار مواجه نشویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید