اجرای طرح ارزشیابی معلمان با در نظر گرفتن حقوق مربیان

اجرای طرح ارزشیابی معلمان با در نظر گرفتن حقوق مربیان

قاسم احمدیلاشکی در نشست فرهنگیان منطقه فورگ شهرستان داراب در خصوص اجرای طرح رتبه بندی گفت: در این حوزه معلم و معلم داریم و باید به کیفیت آموزش و رتبه بندی توجه ویژه ای داشته باشیم. نیز بر این مبنا است و به طور دقیق اعمال می شود و همچنین حق معلم واقعی محسوب می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: در بحث جذب نیروی انسانی در این وزارتخانه، بومی سازی موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به ناتمام بودن پروژه های آموزشی و لزوم اهتمام در تکمیل آنها گفت: در این منطقه 2 پروژه با پیشرفت 75 درصدی، 2 پروژه با پیشرفت 30 درصدی و یک پروژه با پیشرفت 60 درصدی وجود دارد که همگی نیاز دارند. کامل شدن.بودن

دولت سیزدهم ماهانه 10 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت قبل را پرداخت می کند

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در شورای اسلامی نیز طی سخنانی گفت: دولت سیزدهم مدیریت کشور را در دست گرفت در حالی که دولت قبل با بدهی های خارجی و داخلی زیادی مواجه بود. بنابراین دولت آقای دکتر رئیسی ماهانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت قبل را پرداخت می کند.

محمدجواد عسکری با اشاره به اینکه فرصتی که در تحریم ها وجود دارد در فرصت ها نیست، گفت: اگر بتوانیم در حوزه آموزش به شرایط مطلوب دست پیدا کنیم قطعا در سایر حوزه ها نیز به شرایط مطلوبی دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به شرایط کشورهایی مانند آلمان و ژاپن پس از پایان جنگ جهانی دوم افزود: اولین قدم این کشورها رفتن به سمت نظام آموزشی و تقویت آموزش بود، بنابراین رشد و توسعه آنها از آموزش شروع شد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت ادامه داد: معلمی که باید در کلاس درس به دانش آموزان آموزش دهد نگران معیشت و سایر امور نباشد. بنابراین شرایط معیشتی معلم باید به گونه ای باشد که فارغ از هر دغدغه ای فقط بر آموزش دانش آموزان تمرکز کند.

وی افزود: در همین راستا شورای اسلامی تصمیم گرفت نظام رتبه بندی را که سال ها متوقف بود و در دولت قبل اجرا نمی شد با کمک این دولت اجرایی شود، بنابراین نمایندگان مجلس با فعال سازی کمیته آموزش در این حوزه، طرح رتبه بندی را با جدیت انجام داده، آن را پیگیری و تصویب کرده است.

رئیس کمیته کشاورزی، منابع طبیعی و آب شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حفظ شأن و جایگاه معلم در جامعه از اولویت های مجلس است، بنابراین با تمام توان اجرای طرح رتبه بندی را پیگیری کردیم. قلبها.

وی ادامه داد: معلمی که باید با آرامش در کلاس درس به دانش آموزان آموزش دهد نباید اجازه دهد دغدغه ها و مشکلات زندگی او را از انجام رسالت اولیه باز دارد. بنابراین باید آسایش زندگی او را تا حدی فراهم کرد که معلم بتواند با خیالی آسوده کار خود را پیش ببرد.

عسگری گفت: وظیفه معلم هدایت جامعه به سوی خداست مدیران آینده کار خود را از آموزش و پرورش آغاز خواهند کرد. در شرایط کرونا که دانش‌آموزان از مدرسه دور بودند، شاهد آسیب‌هایی در جامعه بودیم.

وی ادامه داد: از زحمات همه معلمان در دوران کرونا و پس از آن و بازگرداندن مدارس به روال عادی قدردانی می کنم چرا که این قشر از جامعه حداکثر تلاش را در زمینه آموزش انجام دادند.

عسگری بر تعیین تکلیف پروژه های عمرانی نیمه تمام آموزش و پرورش و آموزش و پرورش تاکید کرد و تصریح کرد: با توجه به استعدادهای خوب دانش آموزان این منطقه پیشنهاد می شود در دوره دوم دو واحد آموزشی شبانه روزی در این دوره راه اندازی شود. شهرستان و یکی از این گلخانه ها در زمینه کشاورزی در منطقه فورگ ایجاد می شود.

وی ادامه داد: بحث ایاب و ذهاب دانش آموزان یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود بنابراین پیشنهاد می شود برای جابجایی دانش آموزان خودروهای وانت اختصاص داده شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان داراب نیز در این جلسه گفت: در برخی نقاط منطقه فورگ کمبود فضاهای آموزشی داریم و برخی پروژه ها نیز برای تکمیل نیاز به اعتبار دارند.

فرهاد سعدی همچنین از کمبود تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و وسایل سرمایشی به دلیل گرمای هوا در این منطقه خبر داد.

لازم به ذکر است: در این دیدار رئیس آموزش و پرورش و دو تن از فرهنگیان منطقه فورگ به بررسی مسائل و مشکلات این منطقه پرداختند.

مشکلات کمبود نیروی کار آموزشی و مشاور مدارس، آسیب های اجتماعی ناشی از دوران کرونا، کمبود اعتبارات مالی و امکانات آموزشی، رفاهی و خانه معلمان از عمده ترین مشکلات آموزش و پرورش این منطقه است که به آن اشاره شد.

به گزارش ایسنا، منطقه فورگ شهرستان داراب دارای 41 واحد آموزشی و 5500 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

دیدگاهتان را بنویسید