اجرای طرح تغذیه رایگان مدارس همچنان در انتظار تامین اعتبار است


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916312

دانشجویان از کمبود بودجه در امان نماندند.

علیرغم وعده ها، طرح غذای رایگان هنوز در مدارس اجرا نشده است و مسئولان آموزش و پرورش کمبود اعتبار برای این طرح را دلیل اجرایی نشدن این طرح می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، نیازهای تغذیه ای دانش آموزان به دلیل اینکه در سنین رشد و بلوغ قرار دارند موضوع مهمی است که همواره مورد توجه کارشناسان تغذیه و آموزش بوده است زیرا از نظر جسمی، آموزشی و یادگیری تاثیرات زیادی دارد و به عنوان با توجه به اهمیت تغذیه کودکان و نوجوانان، طرح تغذیه رایگان دانش آموزان در مدارس به ویژه مناطق محروم مورد توجه کارشناسان و مسئولان قرار گرفته است.

به همین دلیل طرح توزیع شیر در مدارس کشور از سال 1380 آغاز شد و 10 هزار دانش آموز در کشور تحت پوشش قرار گرفتند و از سال 1380 شیر بین تمام دانش آموزان سراسر کشور به صورت روزانه و شبانه توزیع شد. حتی از این حیث نیز بین دانش آموزانی که در مدارس دولتی و خصوصی تحصیل می کردند تفاوتی وجود نداشت.

در سال 1364 طرح شیر مدارس از وزارت جهاد کشاورزی به متولی آن یعنی وزارت آموزش و پرورش واگذار شد و از آن زمان با تشکیل کمیته ملی شیر مدارس فعال شد که وزارت جهاد کشاورزی سازمان های غذا و دارو، برنامه و بودجه، حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان ملی استاندارد و معاونت بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان به عنوان اعضای اصلی و فعال این کمیته تعیین شدند.


برنامه غذای رایگان مدارس، وعده وزیر آموزش و پرورش پابرجاست

بر اساس این طرح مقرر شد در طول سال تحصیلی 70 نوبت شیر ​​بین دانش آموزان توزیع شود اما از سال تحصیلی 96-1395 توزیع شیر بین دانش آموزان به دلیل کمبود بودجه متوقف شد که انتقادات زیادی در جامعه.

يوسف نوري وزير آموزش و پرورش با توجه به اهميت توزيع غذا و شير بين دانش آموزان، از ابتداي كار اجراي مجدد طرح غذاي آزاد مدارس را از برنامه هاي مهم اين وزارتخانه برشمرد و اعلام كرد: غذاي آزاد بعد از يك وقفه 10 ساله در حال بازگشت به مدارس است و بسته امنیت غذایی دانش آموزان از پایان سال تحصیلی 1402-1401 در مناطق محروم، نیازمند، مرزی، روستایی و عشایری و حاشیه شهری اجرا می شود.

با وجود وعده های داده شده و با گذشت نزدیک به سه ماه از سال تحصیلی، طرح تغذیه رایگان هنوز در مدارس اجرایی نشده است و مسئولان آموزش و پرورش دلیل این امر را کمبود اعتبار برای این طرح می دانند. طرح اجرا نمی شود


56408f50 54c8 4109 9806 1e19ca4d1b94 خبر خاکستری


278 1 خبر خاکستری


اجرای طرح تغذیه رایگان مدارس دانش آموزان همچنان در انتظار تخصیص اعتبار است

محسن گلستانی فرد مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص آخرین وضعیت طرح تغذیه رایگان مدارس در استان گفت: آموزش و پرورش تمهیدات و تمهیدات لازم را اندیشیده است. برای اجرای این طرح، اما هنوز اعتباری در این راستا وجود ندارد.

وی در خصوص اینکه چه تعداد دانش آموز در استان یزد مشمول این طرح می شوند، گفت: آموزش و پرورش استان یزد در انتظار تخصیص اعتبار به این طرح است و پس از تعیین میزان، تعداد مدارس و دانش آموزان مشمول آن مشخص می شود. از وام


ادامه تحصیل شکست خورد

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اوایل مهرماه امسال گفت: آموزش و پرورش آمادگی لازم را در این زمینه برنامه ریزی کرده است اما تاکنون سازمان برنامه و بودجه بودجه ای برای این امر اختصاص نداده است. وزیر آموزش و پرورش این موضوع را پیگیری کرده و امیدواریم با مذاکره و مکاتبه انجام شود.

با توجه به اینکه سلامت دانش آموز اساس و پیش نیاز آموزش، یادگیری و تربیت دانش آموزان است، آموزش و پرورش به جای انتظار برای تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه بهتر از ظرفیت افراد و موسسات فیزیکی، حقوقی و خیریه به ویژه است. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بنیاد مصطفیفان باید به اجرای این طرح کمک کند و نگذارد سلامت دانش آموزان برای تامین اعتبار معطل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید