اجرای طرح جدید آبرسانی روستاهای کم برخوردار نیروی دریایی سپاه با همکاری وزارت نیرو

ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806774

سردار زارع گفت: با همکاری وزارت نیرو و نیروی دریایی سپاه، طرح جدید آبرسانی پایدار به روستاهای کم برخوردار سواحل جنوبی آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، امروز مراسم افتتاح طرح جدید تامین پایدار روستاهای کم برخوردار سواحل جنوبی کشور آغاز شد.

سردار زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه گفت: با اجرای این طرح نگرانی مردم از آبرسانی به این روستاها برطرف می شود.

زارع افزود: این اقدام مهندسی بر اساس مطالعات دقیق کارشناسی انجام شده و منابع تامین آب آن نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه طرح تخصصی و فنی این پروژه که از سوی وزارت نیرو مشخص شده، منابع آبی پیش بینی شده برای این روستاها به همین صورت تامین نمی شود، بلکه برای برخی از روستاها با سدسازی تامین می شود. و چند خط انتقال آب شیرین کن برای برخی روستاها نیز تعبیه شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: این عملیات آبرسانی در درازمدت نگرانی در مورد تامین آب ایجاد نخواهد کرد.

روستاهای بالای 20 خانوار از آب برخوردارند

مهندس دوستی استاندار هرمزگان درباره وضعیت این پروژه گفت: در ابتدای دولت سیزدهم به مردم وعده داده شد که سطح آب پایدار روستاها از 75 درصد فعلی به بیش از 90 درصد افزایش یابد. بر اساس کدام تحقیق و برنامه ریزی فنی این عملیات در چارچوب جهاد سازندگی انجام شود.

بخشدار هرمزگان ادامه داد: روستاهای بالای 20 خانوار که شبکه آبرسانی ندارند و یا با تنش آبی جدی مواجه هستند، پس از اجرای این طرح مشکلات آب برطرف می شود.

آبرسانی به 7100 روستا در 31 استان کشور به طور همزمان آغاز می شود.

نجفی مسئول قرارگاه محرومیت زدایی و اشتغال زایی نیروی دریایی سپاه جهاد سازندگی گفت: برای اجرای این طرح در استان های هرمزگان و بوشهر نیاز به برنامه ریزی و هماهنگی با وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن (ع) است. از این جهاد سازندگی نیروی دریایی سپاه شکست خورده و عملیات جهادی آنها از امروز آغاز می شود.

وی ادامه داد: فاز اول همزمان با امضای قراردادی که چند روز پیش در هفت هزار و صد روستا در 31 استان کشور منعقد شد آغاز می شود و در استان های بوشهر و هرمزگان اجرای این پروژه برای ساخت، محرومیت زدایی می شود. و ایجاد شغل در ناوگان بدنه آماده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی، محرومیت زدایی و اشتغال زایی نیروی دریایی سپاه گفت: با دستور سردار تنگسیری فرمانده ناوگان سپاه، عملیات اجرایی فاز اول این طرح به صورت جهادی تا سه ماه دیگر از امروز و 10 روستای استان آغاز می شود. استان بوشهر و استان هرمزگان با اجرای این طرح 39 روستا از نعمت آب شرب بهره مند می شوند که با آب شیرین کن یک میلیون متر مکعب به سومین شهر هرمزگان رسید.

یک میلیون متر مکعب آب شیرین کن به سومین شهر هرمزگان رسید

امین قاسمی مدیر عامل شرکت آبفای هرمزگان در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت آب شیرین کن به ویژه دو دستگاه آب شیرین کن صد هزار و یک میلیون مترمکعبی به پایداری آب در مناطق مختلف هرمزگان کمک شایانی کرده است. افزود: همانطور که قول داده بودیم یک میلیون متر مکعب آب شیرین کن به مناطق بیشتری از هرمزگان رسید و امروز مردم دو روستای شهرستان بندرلنگه از این ظرفیت استفاده کردند.

وی با ارزیابی میزان مشارکت نیروی دریایی سپاه در تشریح جزئیات این پروژه گفت: با اجرای 7 هزار متر شبکه انتقال و توزیع آب مورد نیاز 750 نفر در روستاهای چاه دراز و چاه احمد بندرلنگه. یک میلیون متر آب آبشیرینکن است. مکعب ارائه شده است.

مدیرعامل آبفا اعتبار هزینه شده برای احداث خط انتقال، شبکه توزیع و ساخت مخزن 60 مترمکعبی را 30 میلیارد ریال عنوان کرد.

به گفته وی؛ پیش از این شهرستان های بندرعباس و بندر خمیر از ظرفیت یک میلیون مترمکعب آب شیرین کن بهره مند بودند که با اضافه شدن بندرلنگه تعداد شهرستان های ذی نفع به سه شهرستان رسید.

قاسمی همچنین از همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تکمیل این پروژه تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید