اجرای طرح ساماندهی اتباع افغانستانی در خراسان جنوبی/ 21 درصد پرونده های جنایی در خراسان جنوبی مربوط به مواد مخدر است.


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855631

حجت الاسلام موحدی راد با بیان اینکه اتباع افغانستان باید تا اوایل تیرماه در طرح آمایش ثبت نام کنند، گفت: این افراد در صورت ثبت نام به عنوان اتباع مجاز حق اقامت در کشور را خواهند داشت در غیر این صورت غیرقانونی شناخته می شوند. “.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، حجت الاسلام علی موحدی راد امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، با اشاره به بحث بازماندن از تحصیل به ویژه در ایام ولیعهد، اظهار داشت: در این راستا باید به آمار دقیق بازمانده از تحصیل توجه شود. علت عدم ادامه تحصیل را مشخص کنند تا شرایط برای آموزش این گروه فراهم شود.

رئیس قاضی خراسان جنوبی گفت: در خصوص اتباع بیگانه در استان، مسولان امور مربوط به تحصیل آنها را رصد و در محل مناسب نگهداری می کنند.

وی با اشاره به اینکه اتباع افغانستان باید تا اوایل تیرماه در طرح آمایش ثبت نام کنند، تصریح کرد: این افراد در صورت ثبت نام به عنوان اتباع مجاز حق اقامت در کشور را خواهند داشت در غیر این صورت به عنوان شهروند غیرقانونی شناخته می شوند.

حجت الاسلام موحدی راد به نبود کمپ ماده 16 برای معتادان متجاهر در استان اشاره کرد و افزود: معتادان متجاهر (مرد) پذیرش می شوند.

رئیس قاضی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین یک مرکز نگهداری موقت برای زنان معتاد معتاد وجود دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سال گذشته 21 درصد پرونده های مجرمانه در استان مربوط به مواد مخدر بوده است، گفت: همچنین 11 درصد پرونده های مجرمانه در خراسان جنوبی مربوط به سرقت است.

رئیس قاضی خراسان جنوبی تاکید کرد: موضوع مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی نیازمند کار دقیق میدانی و عملیاتی و به دور از شعار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید