اجرای طرح شکوه مادر به مناسبت ایام فاطمیه/ مساجد و هیئت ها باید مشکلات را حل کنند.


ساعت: 20:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916469

منصور باغربیک مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طرح شکوه مادر یکی از مهمترین برنامه های ایام فاطمیه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، منصور باخربیک ساعتی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تبیین برنامه های ایام فاطمیه در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: گاهی اوقات وجود دارد. درک نادرست از مفهوم وحدت است. می شود و دشمن هم از این تصور سوء استفاده می کند با اینکه وحدت جزو اعتقادات ماست

وی افزود: مسئله وحدت ریشه در قرآن، دستورات دینی، اعتقادات و اعتقادات عمیق دینی ما دارد، وحدت بین مسلمانان دستور صریح قرآن است نه راهبرد.

این مسئول ادامه داد: منظور از وحدت، دست کشیدن از عقاید نیست، بلکه معتقدیم شیعیان در کمال اعتقادات مکتبی و دینی خود می توانند با اهل سنت که اعتقادات عمیق دینی خود را حفظ می کنند، در راه استمرار تلاش کنند. انقلاب و نظام باید وحدت داشته باشند زیرا بیش از 90 درصد اعتقادات ما یعنی خدا، پیامبر اسلام (ص)، قبله و قرآن یا بسیاری از عبادات ما با یکدیگر هماهنگ است. .

وی تصریح کرد: حفظ وحدت مهم است زیرا دشمن مشترک داریم. دشمنان ما وحدت و برادری شیعه و سنی را نمی بینند. از مواضع غلط سوء استفاده می کنند و موج سواری می کنند و اختلاف می اندازند.» آنها دشمن اسلام، قرآن و ایران هستند و می خواهند به منابع ما دسترسی داشته باشند و استقلال ملت را از بین ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه برنامه های عزاداری ایام فاطمیه امسال در قالب روشنگری و تبیین مسائل روز برگزار می شود، تاکید کرد: تشکیل هیئت های مذهبی یک امر است. فرصتی برای تبیین واقعیت های جامعه و دشمنی دشمنان.

به گفته وی؛ در سیستان و بلوچستان بیش از 800 هیئت مذهبی و نزدیک به هزار مسجد شیعه و پنج هزار مسجد اهل سنت وجود دارد. علاوه بر این 500 زن و مرد مدی و نزدیک به هزار روحانی یا بیش از 450 حسینیه، مهدیه، فاطمیه و زینبیه هستند که مراکز فرهنگی هستند و باید از آنها به عنوان مرکز گره گشایی در محلات استفاده شود.

باخاربیک طرح شکوه مادر را از تلاش های سازمان تبلیغات به عنوان یکی از برنامه های مهم در ایام فاطمیه دانست و گفت: امور بانوان در ایام فاطمیه محتوای ویژه ای متناسب با سیره حضرت زهرا سلام الله علیها تهیه کرد. که محتوای دوره های آموزشی ویژه بانوان می باشد. مبلغ بر اساس توان مبلغان و نیازهای جامعه و علاوه بر آن با مشورت و همفکری برخی مبلغان و مبلغان برجسته برای بهره مندی از این محتوا در نظر گرفته شده است. جلسات و گفتگوهایی انجام شد

این مسئول تصریح کرد: امید است به تدریج نسبت به ایام فاطمیه شاهد بخشهای مختلف زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها در فرآیندهای محتوایی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید