اجرای طرح نقشه کشی در 97 درصد منابع طبیعی کرمانشاه


ساعت: 17:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814358

انشاء الله کولانی گفت: تا سال 1377 تنها 90 هزار هکتار از زمین ها نقشه برداری می شد که امروز بیش از 97 درصد این طرح در عرصه های منابع طبیعی استان کرمانشاه اجرا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، انشاءالله کولانی روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: جمهوری اسلامی ایران 164 میلیون وسعت دارد که 134 میلیون معادل حدود 80 درصد آن منابع طبیعی است.

مدیرکل مدیریت منابع طبیعی و آبفای استان کرمانشاه افزود: همچنین زاگرس 30 میلیون هکتار وسعت دارد که شش میلیون هکتار آن جنگل و مابقی مرتع است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند از مجموع شش میلیون هکتار جنگل حدود 526 هزار هکتار به استان ما داده و بر این اساس کرمانشاه ششمین استان کشور از نظر سطح جنگل در زاگرس است.

کولانی به نقش منابع طبیعی در توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: این جنگل ها در تولید اکسیژن، نفوذ آب، تهویه مطبوع، تثبیت خاک و … مزایای بسیاری دارند.

وی ادامه داد: یک هکتار جنگل 2.5 تن اکسیژن تولید می کند که 10 نفر در سال است.

جنگل های زاگرس 40 درصد آب شیرین کشور را تامین می کنند

کولانی خاطرنشان کرد: جنگل های زاگرس 40 درصد آب شیرین کشور را تامین می کنند و می توان آن را ریه کشور دانست.

وی گفت: علاوه بر این در هر هکتار جنگل 68.5 تن گرد و غبار رسوب می کند که هیچ فیلتری توانایی رسوب این حجم گرد و غبار را ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: سالانه 270 تن علوفه در جنگل های زاگرس تولید می شود که حدود 700 میلیارد ریال غلات در اختیار کشاورزان استان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: از سال 97 تاکنون حدود 7200 هکتار از زمین های حاشیه شهر برای ساخت مسکن 40 هزار خانوار به بنیاد مسکن اهدا شده است.

کولانی در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای طرح خط کشی در حوزه منابع طبیعی در استان کرمانشاه اشاره کرد و اذعان داشت: تا سال 1377 تنها 90 هزار هکتار از زمین ها نقشه برداری شده بود که امروز بیش از 97 درصد از این رقم. طرح نقشه برداری شده است. در حوزه منابع طبیعی اعمال می شود.

مدیرکل مدیریت منابع طبیعی و مدیریت آب استان کرمانشاه گفت: از یک میلیون و 630 هزار هکتار، حدود یک میلیون و 570 هزار هکتار از عرصه های ملی و طبیعی استان نقشه برداری شده است.

کولانی خاطرنشان کرد: کاداستر اراضی یک سامانه الکترونیکی مدیریت املاک است که در آن با مکانیزه کردن خدمات، ثبت‌های سنتی در جهت ثبت‌های جدید، کاهش جرایم مربوط به پرونده‌های مدنی از جمله اسناد، تصرفات غیرمجاز و تسریع در روند کار با پرونده‌ها است. بودن.

اجرای طرح صدور شناسنامه الکترونیکی درختان جنگلی

وی همچنین به طرح صدور شناسنامه الکترونیکی درختان جنگلی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این طرح برای اولین بار در کشور در کرمانشاه اجرا شد که با نصب تراشه های الکترونیکی در داخل تنه درخت و استفاده از آن. یک خواننده ویژه، امکان پایش هوشمند درختان در زمینه حفاظت در برابر هرگونه آسیب طبیعی یا غیر طبیعی وجود دارد.

وی افزود: با نصب این تراشه بر روی درخت، عوامل ما می توانند درخت یا درختان حذف شده را در کمترین زمان ممکن شناسایی کنند.

به گفته کولانی، ردیاب حفاظتی باید به صورت جداگانه بر روی لباس نیروهای منابع طبیعی نصب شود.

کولانی گفت: امسال 2 میلیون و 250 هزار هکتار نهال و بذر درختانی از جمله بلوط و سایر گونه ها کاشته شده که حدود 250 هکتار آن چوبی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید