اجرای طرح پویش ماهواره های سفر ایمن نوروز 1401


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815246

حسن جهانیان از اجرای طرح ملی پویش فرهنگی و ایمن «ماهواره های سفر ایمن» در نوروز 1401 در محور ارتباطی سوادکوه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن جهانیان در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: مازندران یکی از 23 استان کشور است که از 25 اسفند لغایت 15 فروردین ماه سال 1401، نهضت ماهواره ای سفر ایمن با رویکردی اساسی به آموزش و آگاهی عمومی برای فرهنگ صحیح رانندگی با استقرار ایستگاه در محور ارتباطی سوادکوه (منطقه شوراب).
وی به افزایش ایمنی سفر در نوروز برای وسایل نقلیه شخصی و عمومی کمک کرد و رانندگان را به توقف وسایل نقلیه در طول سفر تشویق کرد تا با استفاده از فرصت‌های لازم برای دستیابی به اهداف و برنامه‌های موجود در مسیر رفع خستگی و سفرهای طولانی در محورهای اصلی و انتخابی کاهش یابد. مفاد انضباطی و اجتماعی نهضت مورد تاکید کمیسیون ایمنی راه ها، استفاده از هنر در خدمت ایمنی، ایجاد جاذبه های جاده ای و تشویق مسافران به توقف در جاده ها و کمک به مسافران نوروزی برای آشنایی با تمدن ایرانی، اهداف اصلی فرهنگ و هنر این اسکن گفت.
جهانیان افزود: در این طرح مجموعه ای از برنامه های فرهنگی، رسانه ای، هنری و اقدامات تلفیقی بر اساس اهداف و برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر اساس فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی و کاهش ترافیک اجرا می شود. حوادث.”
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، در این پویش تلاش می شود تا از امکانات رشته های مختلف هنری، موضوعات و محورهایی مانند حواس پرتی آنی، خستگی و خواب آلودگی، سرعت و شتاب در حین رانندگی، رانندگی در شب، رانندگی در در شرایط خاص، چراغ های جلو و گروه هدف باید دارای چراغ، تمیزی و تشخیص وسیله نقلیه، ضمانت ایمنی کمربند ایمنی، آشنایی با اصول رانندگی در بزرگراه و جاده اصلی و موارد دیگر باشد.
وی افزود: اجرای نمایش های آیینی مذهبی و سنتی محلی و محلی، اجرای قطعات موسیقی سنتی و ماکامی و برگزاری مسابقه عکس و مسابقه ویژه کودکان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این حرکت است که برای رانندگان و مسافران اجرا می شود. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید