اجرای پروژه استانداردسازی سرعت نی یزد / پروژه ای که بودجه زیادی می طلبد


ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1893998

رئیس کمیته شهر هوشمند و بهسازی شورای اسلامی شهر یزد:

تجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهسازی شورای اسلامی شهر یزد گفت: استانداردسازی و اجرای سرعت نی برای اولین بار در کشور در شهر یزد اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید تجملیان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: اعضای شورای ششم در تلاش هستند تا مشکل سرعت نامرغوب کاه در شهر یزد را برای همیشه حل کنند.

وی با اشاره به آسیب های ناشی از سرعت گیرها به خودروها و مسافران افزود: شهر یزد دارای تعداد زیادی سرعت گیر است که اکثر آنها استاندارد نبوده و باعث تصادف خودروها و موتورسواران در سطح شهر شده است.

تجملیان ادامه داد: در تلاش هستیم برای اولین بار در کشور سرعت کاه را در شهر یزد استاندارد و اجرا کنیم.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهسازی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در حال بررسی تقسیم سرعت نی به سه دسته هستیم.

وی افزود: سرعت نی سبز با حداکثر سرعت 50 کیلومتر در ساعت، سرعت نی زرد با حداکثر سرعت 30 کیلومتر در ساعت و سرعت نی قرمز با حداکثر سرعت 10 کیلومتر در ساعت مجاز است.

تجملیان تصریح کرد: سرعت کاه سبز از عرض و ارتفاع بیشتری برخوردار است تا سواران و خودروها متوجه شوند که کاه با چه سرعتی نزدیک می شود، در حفظ تخته ها مشکل داریم.

وی بیان کرد: مشکلاتی از قبیل سرقت تابلوها و آسیب دیدن اموال عمومی در سطح شهر توسط افراد بدخواه انجام می شود.

تجملیان گفت: سرعت سنج LED با کنترل، دارای چراغ های ضد حرارت، مقاوم در برابر ضربه، ضد آب (مقاوم در برابر باران و کثیفی) چراغ های توکار و دارای قابلیت کنترل از راه دور است، اما این طرح بودجه زیادی می طلبد.


بومی سازی و نصب دست اندازها در معابر شهری

وی بیان کرد: استفاده از رنگ های ترافیکی در اقلیم یزد با دمای فصول افزایش می یابد به طوری که وقتی قیر به لاستیک می چسبد رنگ ها را کثیف می کند و اشعه ماوراء بنفش در آفتاب سوزان یزد باعث کاهش رنگ ها می شود. و به دلیل آب و هوای یزد که روزها غبارآلود است رنگ ها را کثیف می کند و از دید رنگ های ترافیکی می کاهد.

یکی از اعضای شورای شهر یزد گفت: در شورای ششم سعی می کنیم از رنگ هایی مانند نانوفناوری یا لایه های دیگر برای دست اندازها استفاده کنیم تا خطری برای رانندگان و خودروها وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانند این طرح را اجرا کنند، شرکت ها باید آمادگی خود را برای شناسایی محل شتاب دهنده های کاه و سرعت نی ها را اعلام کنند.

در تلاش هستیم تا رنگ آمیزی متناسب با ترافیک خیابان ها را آغاز کنیم تا شهروندان در شب با سرعت کاه گلی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید