اجرای پروژه راه آهن دورود – خرم آباد به اندیمشک در حال رصد است


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896653

موسوی گفت: باید چشم انداز آینده پروژه راه آهن لرستان را به گونه ای ببینیم که نه تنها پروژه راه آهن تا خرم آباد، بلکه به اندیمشک نیز کشیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، سید نظام الدین موسوی ظهر امروز در مراسم از سرگیری اجرای پروژه راه آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک در جمع خبرنگاران با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: امیدواریم این طرح و طرح های دیگر انجام شود. طرح ها می تواند مایه خیر و برکت برای استان لرستان باشد

وی افزود: از سال 1396 پروژه راه آهن لرستان احیا شد و این امید را در دل مردم ایجاد کرد که امکانات ارتباطی ریلی در مرکز استان لرستان ایجاد می کند اما حیف شد که متوقف و مشکلاتی داشت.

سخنگوی و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی گفت: در ابتدای تشکیل دولت جدید و مذاکرات اولیه با استاندار لرستان و همچنین جلساتی که با نماینده ولی فقیه به دست آوردیم. در لرستان یکی از اصلی ترین دغدغه ها و ابر پروژه های در دست بررسی و برجسته برای استان، احیاء و پیشرفت پروژه راه آهن – خرم آباد – پلدختر و اندیمشک بود.

وی تصریح کرد: پروژه مذکور در هر دو حوزه فنی و مالی دارای مشکلات فراوانی بود، لذا در بررسی های اولیه طبق تعبیر استاندار لرستان، واقعاً فضایی، فضای ناامیدی و بسیار در سطح بالا و کلان بود. سطوح بر این باورند که با توجه به ارقام بزرگی که برای پروژه پیش بینی شده بود باید فراموش شود.

موسوی گفت: با تلاش و برگزاری جلسات متعددی که در تهران، مجلس و سازمان برنامه و بودجه توسط استاندار و معاونین وی برگزار شد و این امر به ویژه در سفر آیت الله رئیسی به استان در لرستان مورد تاکید قرار گرفت. الحمدلله این پروژه از سر گرفته شد..

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به لرستان احیای این پروژه مجدداً در دستور کار قرار گرفت و مسئولان وزارت راه به ویژه خادمی معاون وزیر که واقعاً متعصبانه این پروژه را دنبال کردند و الحمدلله آخرین نتیجه این بود که مشکلات مالی برطرف شد.

سخنگوی و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی تصریح کرد: کارگران قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) که پیش از این زحمات زیادی کشیده بودند، مجددا پیگیر موضوع شدند و به دنبال کار پرداختند.

وی افزود: انشالله از امروز که آغاز پروژه است باید چشم انداز آینده را به گونه ای ببینیم که نه تنها پروژه راه آهن به خرم آباد بلکه به اندیمشک نیز قطعا پیگیری شود.

موسوی تصریح کرد: ما این آمادگی را در شورای اسلامی داریم و باید در مجلس به این مقوله توجه ویژه ای داشته باشیم اما این توجه در دولت است چرا که این پروژه فقط یک پروژه بومی نیست.

وی تصریح کرد: استان لرستان علاوه بر حقوقی که بر دوش نظام و انقلاب به دلیل نقش و پشتوانه ای که در دفاع مقدس و همچنین در دوران انقلاب اسلامی دارد، به لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز می باشد. نقطه اتصال راهروها از جنوب به شمال و شرق به غرب.

سخنگوی و عضو کمیته رئیس شورای اسلامی شهر گفت: امروز این کریدورهای ارتباطی ریلی و بزرگراهی که ساخته می شود، لرستان نقطه اتصال آنهاست و می تواند شرق و غرب، جنوب و شمال را به هم متصل کند.

وی بیان کرد: امیدواریم کار نقشه برداری که بعد از خرم آباد به پایان رسید، رده خط پلدختر و اندیمشک نهایی شده و عملیات اجرایی آغاز شود و بتوان از این مسیر که کریدور اصلی جنوب به شمال محسوب می شود، استفاده کرد. عمده محموله های حمل شده در بنادر جنوبی در این مسیر حرکت می کند و جمعیت زیادی در استان می توانند از این طرح بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید