احتمال افزایش 900 هزار تومانی حقوق کارمندان

احتمال افزایش 900 هزار تومانی حقوق کارمندان

روز جدید بابک اوگاهی با اشاره به اهتمام رئیس جمهور برای حمایت از معیشت کارمندان و مستمری بگیران افزود: بر اساس پیشنهاد دولت افزایش های جدید در صورت تصویب مجلس از اول شهریور 1401 اجرایی می شود.

نایب رئیس مجلس، امور حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه تعدیل دستمزد کارکنان و مستمری بگیران پس از تصویب در هیئت دولت با دو فوریت به مجلس ارسال شد.

بابک اوگاهی با اشاره به اهتمام رئیس جمهور برای حمایت از معیشت کارمندان و مستمری بگیران افزود: بر اساس پیشنهاد دولت افزایش های جدید در صورت تصویب مجلس از اول شهریور 1401 اجرایی می شود.

وی ادامه داد: بر اساس این لایحه (3000) امتیاز برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب 1370 – و غیره. موضوع بند (1) بند (الف) تبصره 12 – تنها عضو قانون بودجه سال 1401 کل کشور (به استثنای موارد مشمول قانون کار) و (210) امتیاز برای اعضای هیئت علمی و قضات. تحت عنوان تناسب حقوق به طور دائم در تصمیمات و قراردادهای استخدامی خود قرار می گیرند.

نایب رئیس مجلس، امور حقوقی و استان ها، سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسر از مستمری است، گفت: حقوق مشمولان بند (2) بند الف. تبصره (13) ماده 1 قانون بودجه سال 1401 کل کشور اعم از مستمری بگیران، متعهدین و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی مبلغ نه میلیون (9.000.000) ریال. افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اهمیت قانون حمایت از خانواده و جوانان افزود: در اجرای ماده (16) این قانون، کلیه گروه های مختلف در دستگاه های موضوع ماده (29) قانون پنج ساله ششم حقوق دریافت می کنند. قانون طرح و همچنین نیروهای مسلح. وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار)، از قبیل مقامات کشوری و لشکری، مدرسین دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، قضات و مستمری بگیران، مشمولان وظیفه و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مربوط به دستگاه های اجرایی در صورت تصویب مجلس به ترتیب صد درصد (100%) و پنجاه درصد (50%) افزایش می یابد.

به گفته وی، بر اساس لایحه پیشنهادی دولت، مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اجتماعی کشور ده درصد (10 درصد) و مستمری مشمولان تحت پوشش امام خمینی (ره) است. کمیته امداد و سازمان اجتماعی کشور در دهک های درآمدی (1)، (2) و (3) پنج درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه در یک سال گذشته به استقراض بانک مرکزی و چاپ پول روی نیاورده است، تصریح کرد: دولت برای تامین اعتبار این لایحه به روش های تورمی متوسل نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید