احتمال جاری شدن سیل در 23 استان / افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب

احتمال جاری شدن سیل در 23 استان / افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب

سازمان هواشناسی نسبت به تقویت سامانه بارشی و برف و باران و همچنین احتمال آبگرفتگی و آبگرفتگی معابر در 23 استان، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در شمال و جنوب کشور هشدار داد. .

سازمان هواشناسی برای تقویت سامانه بارشی، بارش برف یا باران، ظهور مه، کاهش دید، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق دارای آب و هوای گرم و بارش برف شدید، ریزش بهمن در مناطق سردسیر، ارتفاعات و اخطار نارنجی رنگ هشدار داد. دامنه ها و کولاک از چهارشنبه تا پنجشنبه (12 تا 13 بهمن) اعلام شد.

این شرایط جوی چهارشنبه در نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویار احمد، جنوب اصفهان، شمال و غرب فارس، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و پنجشنبه در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، جنوب فارس و بوشهر پیش بینی می کند.

در نتیجه این خطر هواشناسی، مسدود شدن راه های روستایی و اختلال در راه ها در مناطق سردسیر، ارتفاعات و رشته های استان های واقع در رشته کوه های البرز و زاگرس، جاری شدن آب، طغیان مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و … اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، رعد و برق، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، ریزش بهمن، اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز پیش بینی می شود.

به منظور کنترل خسارات ناشی از این شرایط جوی، آمادگی دستگاه های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی معابر، پرهیز از سفرهای خارج از شهر، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برقی، بدون توقف و رانندگی به پهلو. رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی آبراهه ها و مسیل های درون شهری، پاکسازی دهانه پل ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از آسیب های احتمالی از جمله نمک پاشی توسط شهرداری ها، راهداری ها و دستگاه های امدادی و مدیریت صحیح آبفای و سایر دستگاه های اجرایی مسئول توصیه می شود.

رعد و برق در اکثر استان ها

اداره هواشناسی نسبت به ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و برف در مناطق مستعد کولاک، مه در مناطق دارای آب و هوای گرم، رگبار و رعد و برق گاه به گاه و وزش باد شدید موقت از چهارشنبه تا جمعه (12 تا 14 باخمن) هشدار داده است.

این شرایط جوی چهارشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، سمنان، یزد، فارس، اصفهان، کرمان و هرمزگان، پنجشنبه در آذربایجان شرقی، زنجان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، فارس، کوگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، همدان، مرکزی، غربی و جنوبی اصفهان، یزد، کرمان، بوشهر، هرمزگان، خراسان جنوبی، قزوین، البرز، تهران و جمعه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیشگویی شده است.

در نتیجه این خطر، کولاک برف در جاده های کوهستانی، احتمال مسدود شدن راه های روستایی، لغزنده بودن جاده ها، بارش برف یا باران، احتمال جاری شدن آب، احتمال طغیان کانال ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و طغیان رودخانه ها وجود دارد. جاده ها در وسعت محدود و احتمال ریزش بهمن دور پیش بینی نمی شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش خسارات و خطرات ناشی از این شرایط جوی هشدار می دهد برای سفرهای خارج از شهر، فعالیت های کوهستانی و کوچ عشایر عشایر، در تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و نظافت معابر و خیابان ها توقف و احتیاط کنند. لوله کشی آب در سطح شهر پاکسازی دهانه پل ها توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب های احتمالی اقدامات دیگری انجام شود.

کاهش دما تا 7 درجه و هوای سرد در کشور ادامه دارد

علاوه بر این هشدار، سازمان هواشناسی همچنین از کاهش دما بین 3 تا 7 درجه سانتیگراد و تداوم هوای سرد در غرب، شمال غرب، مرکز، شمال شرق و استان های قزوین، البرز، سمنان و تهران خبر می دهد. چهارشنبه تا یکشنبه (از 12 تا 16 بهمن).

در نتیجه این خطر یخ زدگی و لغزندگی معابر، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و افزایش مصرف سوخت پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش خسارات و خطرات ناشی از مدیریت مصرف حامل های سوخت و انرژی از جمله گاز، تمهیدات لازم را به عمل می آورد و در سفرهای بین شهری به ویژه مسیرهای کوهستانی با پرهیز از کوهنوردی و عدم استقرار در ارتفاعات، وسایل زمستانی و سوخت کافی را حمل می کند. اماکن، لوله های حفاظتی و عایق و منابع آب و توصیه می شود با توجه به افت دما نسبت به تهیه سوخت کافی و جایگزین برای گلخانه ها و مرغداری ها از سوی مراجع ذیربط اقدام شود.

کولاک برف و احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات

علاوه بر این هشدار زرد، این سازمان از افزایش شیب فشار، وزش باد شدید در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک در ارتفاعات، کولاک برف و احتمال ریزش بهمن از چهارشنبه تا جمعه (12 تا 14 بهمن) خبر داد.

این شرایط جوی چهارشنبه در شهرهای یزد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان جنوبی، پنجشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، جنوب اصفهان، فارس، یزد، کرمان، ایلام، لرستان، همدان، زنجان و مرکزی و جمعه نیز در آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، شمالی، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

در نتیجه این خطر جوی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و احتمال تاخیر در پروازها دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات و خطرات، احتیاط در ترافیک، پرهیز از بالا رفتن از ارتفاع، عدم توقف و پارک خودروها در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های ناتمام و ضعیف، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و گلخانه‌های سرپوشیده و مراقبت در هنگام کویری را توصیه می‌کند. فعالیت های کوهنوردی
وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد از جمعه تا شنبه (14 تا 15 بهمن) ارتفاع سواحل را بین 1 تا 1.5 متر و در دریا و 1.5 تا 2 متر اعلام کرد.

این شرایط جوی روز جمعه در دریای خزر، نواحی ساحلی و ساحلی استان های گیلان، مازندران و گلستان و روز شنبه در نواحی ساحلی دریای خزر پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطر آسیب به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالاً نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها از بنادر، پارگی تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس و احتمال آسیب به تجهیزات دریایی دور از دسترس نیست. انتظار می رود.

برای کاهش خسارات و خطرات، پرهیز از فعالیت‌های تفریحی، غواصی و شنا، محدود کردن تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های ماهیگیری و تفریحی، انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه آسیب، جمع‌آوری تورهای ماهیگیری و محدود کردن فعالیت‌های دریایی در داخل و خارج از ساحل توصیه می‌شود. ساحل.

در ادامه این هشدار، این سازمان از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از بعدازظهر جمعه تا یکشنبه (14 تا 16 باخمن) خبر داد.

در پی این اطلاعیه سازمان هواشناسی وزش باد نسبتا شدید تا 40 گره دریایی و افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 2 متر در سواحل و دریا و 2 تا 3 متر در خلیج فارس، سواحل و دریا را اعلام کرد. مناطق استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان از جمعه (14 بهمن ماه) تا یکشنبه (16 بهمن): در این شرایط جوی خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالاً نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها در بنادر، پارگی تورهای ماهیگیری و آسیب سلولی و احتمال آسیب به تجهیزات دریایی دور از دسترس نیست.

در این شرایط جوی، سازمان هواشناسی از فعالیت های تفریحی، غواصی و شنا خودداری می کند، تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های ماهیگیری و تفریحی را محدود می کند، اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب، جمع آوری تورهای ماهیگیری و محدودیت فعالیت های دریایی در ساحل و خارج از ساحل انجام می دهد. ساحل.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی پیامدهای منفی و خسارات احتمالی پیش بینی شده است. هشدار نارنجی برای آماده سازی نهادهای مسئول برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید