احتمال وقوع سیل در برخی استان ها

احتمال وقوع سیل در برخی استان ها

روز جدید : سازمان هواشناسی نسبت به ورود گرد و غبار امروز و فردا به کشور، احتمال آبگرفتگی معابر و خسارت به تابلوهای تبلیغاتی در برخی استان ها هشدار داده است.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه‌های آینده‌نگر سازمان هواشناسی بعدازظهر امروز و اوایل شب در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هورمون‌های شرق وزش باد شدید، طوفان گرد و خاک در برخی مناطق و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

این شرایط فردا سه شنبه در بخش هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و شرق البرز و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بخش هایی از شمال غرب و شمال شرق پیش بینی می شود.

در روز جمعه جو در اکثر نقاط کشور نسبتاً پایدار است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب وزش باد شدید، گرد و خاک و هوای پایین پیش‌بینی می‌شود. این شرایط برای فردا در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق و روز چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش هایی از شرق و جنوب شرق پیش بینی می شود.

شرح سیستم اول: باد و گرد و غبار

نوع ریسک:

* باد شدید و مناطق گرد و غبار

* در روزهای دوشنبه و سه شنبه نفوذ گرد و غبار از کشور عراق به مناطق غرب و شمال غرب کشور (به ویژه استان های مرزی)
حوزه عمل:

دوشنبه 2 اسفند 1401: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، قزوین، زنجان، همدان، سمنان، تهران، قم، البرز، کرمانشاه و شرق و شمال اصفهان.

سه شنبه 3 اسفند 1401: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان.

چهارشنبه 1401/03/25: همدان، زنجان، قزوین، البرز، سمنان، قم و تهران.

اثر خطر: احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال تاخیر پرواز، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، دفع اشیا از ساختمان های نیمه کاره و احتمال سقوط بیلبوردها.
توصیه: احتیاط در رانندگی به خصوص در جاده های کویری، استحکام سازه های موقت، عدم وجود پارکینگ در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز.

شرح سامانه دوم: فعالیت سامانه بارشی و رشد همرفتی ابرها (به ویژه در بعدازظهر و اوایل عصر)

نوع خطر: رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گرد و غبار

حوزه عمل:

دوشنبه 2 اسفند 1401: اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه ها و ارتفاعات کرمان، خراسان شمالی و شرق هرمزگان.

سه شنبه 3 اسفند 1401: آذربایجان شمال غربی، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی.

اثرات خطر: رعد و برق، سیل و محدودیت جریان محلی، آسیب به تابلوها و سازه های موقت و شکستگی نهال ها و درختان فرسوده، کاهش دید و کیفیت هوا و امکان دفع اقلام از ساختمان های نیمه کاره.

توصیه: از رانندگی در کنار رودخانه ها، احتیاط در ترافیک، احتیاط در کوهنوردی و جابجایی عشایر عشایری، احتیاط در چرای دام و استحکام بخشی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و … خودروها را در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه چوبی پارک نکنید. مواد

توضیحات سیستم: ارتفاع موج و سرعت باد را افزایش دهید

نوع خطر: باد شدید جنوب شرقی و ارتفاع موج تا 2 متر و در شرق دریای عمان تا 2.5 متر افزایش می یابد.

زمینه کاری: شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان، نواحی ساحلی سواحل سیستان و بلوچستان و هرمزگان.

اثرات خطرناک: احتمال آسیب به قفس ها و تورهای ماهیگیری، آسیب به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت های دریایی.

توصیه: ممنوعیت شنا، احتیاط در سفرهای دریایی به ویژه شناورهای سبک و قایق های ماهیگیری و تفریحی و رعایت احتیاطات لازم توسط کلیه فعالان دریانوردی.

دیدگاهتان را بنویسید