احتمال کولاک در ارتفاعات برخی استان ها/هشدار هواشناسی برای کوهنوردان

احتمال کولاک در ارتفاعات برخی استان ها/هشدار هواشناسی برای کوهنوردان

با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور و احتمال وقوع کولاک در ارتفاعات برخی استان ها، سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان تهران ضمن ارائه گزارشی از شدت و مناطق متاثر از این سامانه. ، به کوهنوردان توصیه کرد از ارتفاعات بالا نروند و در صورت صعود از تجهیزات حفاظتی استفاده کنند.

صادق ضیائیان در خصوص ورود سامانه بارشی جدید به کشور درباره شرایط جوی کشور و خطراتی که ممکن است این بارندگی ها به همراه داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور امروز (18 آذر) در استان های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و استان گیلان شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی افزود: روز پنجشنبه (19 آذرماه) در استان های کردستان، جنوب غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، قزوین، البرز، خراسان شمالی، خراسان شمالی و تهران بارش باران پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: روز جمعه (20 آذرماه) تنها در سواحل و استان های ساحلی دریای خزر به ویژه استان گیلان بارش باران پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش دما که در این ایام رخ خواهد داد، بارش ها در نقاط مرتفع به صورت برف خواهد بود، بنابراین در جاده های روستایی به ویژه در مناطق سردسیر و گردنه های برف گیر مشکل تردد وجود خواهد داشت. به کوهنوردان نیز توصیه می کنیم در این شرایط از ارتفاعات بالا بروند

مازیار غلامی – مدیرکل هواشناسی استان تهران – در خصوص ورود سامانه بارشی جدید به کشور و تاثیر آن بر وضعیت جوی تهران، اظهار داشت: امروز (18 آذر) وضعیت جوی استان تهران نیمه ابری، به تدریج ابری است. افزایش ابر و حتی پوشش ابر در عصر و شب در مناطق کوهستانی هوای مه آلود پیش بینی می شود و دور از انتظار بارش تدریجی برف و باران در ارتفاعات و وزش باد نیست. بارش در مناطق بالا به صورت برف و در قسمت های پایین به صورت باران پیش بینی می شود.

و ادامه داد: روز پنجشنبه (19 آذرماه) هوای ابری و مه آلود همراه با بارش باران و برف در مناطق پست و مرتفع، وزش باد شدید و افت محسوس دما پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: هوای صبح روز جمعه (20 آذرماه) نیمه ابری تا ابری، مه آلود و همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

غلامی در پایان تصریح کرد: با توجه به بارش برف و باران و وزش باد شدید در مناطق مرتفع و احتمال کولاک و افت دما، کوهنوردان با پوشیدن لباس کامل و با احتیاط و رعایت نکات ایمنی قله ها را صعود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید