احداث مناطق صنعتی و تجاری در کشور

وی افزود: مشکلاتی در خصوص پراکندگی جغرافیایی واحدهای صنعتی برای برخی استان ها و شهرهای کشور به دلیل تمرکز برخی صنایع بدون بررسی ظرفیت این منطقه به وجود آمده است.

وزیر صمت گفت: در برخی از استان های کشور شاهد تجمع گسترده واحدهای صنعتی هستیم که در استان مشکل ساز شده است، بنابراین در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه منطقه ای صنعت و تجارت را تدوین کرده است. “

فاطمی امین ادامه داد: بر اساس این طرح ظرفیت های صنعتی و تجاری هر استان شناسایی شده و متناسب با این ظرفیت ها واحدهای صنعتی در این منطقه ایجاد می شود تا از تمرکز واحدهای صنعتی و تجاری غیر مرتبط با منطقه مذکور جلوگیری شود. “

وی گفت: با شناسایی ظرفیت هر استان در حوزه صنعتی و تجاری، سرمایه گذاران مناسب آن صنعت به سرمایه گذاری در آن منطقه و استان تشویق می شوند.

وزیر صمت به دومین سفر خود به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این سفر به مسائل و مشکلات حوزه تولید و واحدهای تولیدی استان خوزستان پرداخته و برای حل آنها تصمیم گیری می شود تا کار و تولید در خوزستان بیش از پیش تسریع شود. “

فاطمی امین همچنین به بازدید از شرکت پاک چوب کرخه اشاره کرد و گفت: شرکت پاک چوب یکی از موفق ترین شرکت ها در زمینه تولید چوب فشرده (MDF) است که باید چرخه تولید را تکمیل و وابستگی به خارج از کشور را کاهش دهد. مزرعه چوب فشرده با کاشت درختان اکالیپتوس زنجیره تولید را تکمیل می کند که گامی مهم و شایسته برای خودکفایی کشور است.

وی همچنین بر راه اندازی خط تولید مبلمان و سایر صنایع چوبی در شرکت پاک چوب و شهرستان کرخه با وجود ظرفیت بالای منطقه تاکید کرد.

وزیر صمت برای بازدید و بررسی مشکلات و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرهای اهواز، دسفول، اندیمسک، شوشا و کرهه به خوزستان سفر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید