احیای امر به معروف و نهی از منکر هدف اصلی قیام امام حسین(ع) است.


ساعت: 12:02
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887845

امام جمعه شهر سوق گفت: احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف و عوامل اصلی قیام خونین امام حسین (ع) در روز عاشورا بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امام جمعه سوق در گفت و گو با صبح زاگرس با استناد به حدیثی مبنی بر اینکه در قیامت نهی می شود، ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت. چشمی که برای حسین گریه کرد، گریه نمی‌کند، شاد می‌شود و مژده می‌دهد ماه محرم فرصت مناسبی برای استفاده بهینه از تحولات زندگی عمومی و اجتماعی است و باید از این ماه نهایت بهره را برد.

حجت الاسلام مهدی کیانی اصل با اشاره به نامگذاری هفته اول محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، افزود: هدف اصلی از قیام امام حسین (علیه السلام) امر به معروف است. امر به معروف و نهی از منکر و هر چند دهه اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اما نباید این فریضه را تعمیم داد و در طول سال بر این هفته متمرکز کرد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را نماد عزت اجتماعی مسلمانان دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر شاخه ای از جهاد است و البته به فرموده حضرت علی علیه السلام از همه بالاتر است. جهاد و بهترین جهاد.

کیانی اصل با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه قطعی و قطعی است، تصریح کرد: همه کارهای خیر حتی جهاد در راه خدا مانند تف به دریا است.

وی گفت: ایام محرم و صفر بهترین فرصت برای احیای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر است و باید از این فرصت برای نهادینه شدن این فریضه الهی در جامعه مضاعف استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید