احیای طرح های نیمه فعال و غیر فعال در کشاورزی زیرکوچ در دستور کار است.


ساعت: 18:56
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881185

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)؛

همتی با اشاره به اینکه احیای طرح های نیمه فعال و غیرفعال در حوزه کشاورزی زیرکوه در دستور کار قرار گرفته است گفت: این امر با بهره برداری از آب بلااستفاده شهر زیرکوه انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقمقداد همتی امروز در حاشیه سفر به شهرستان زیرکوه در گروه خبرنگاران اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همکاری استانداری خراسان جنوبی بر اساس تفاهم نامه ای که با عملیات منعقد کرده اند. و ایجاد زیرساخت ها در حوزه مدیریت عرضه و ارزش کشاورزی توانستند با همکاری یکدیگر هم افزایی بسیار خوبی در شهرهای مختلف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آمادگی کامل برای تکمیل پروژه های غیر فعال و نیمه فعال در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در شهرستان زیرکوه را دارد. با همکاری کمیته ای که زیر نظر فرماندار و فرماندار شهرستان تشکیل شده باید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی شهرستان مرزی زیرکوه افتاده است، ادامه داد: از جمله راه اندازی بازارچه دام با اعتبار حدود 30 میلیارد ریال تقریبا عملیاتی شده و طرح توسعه آن نیز در حال اجراست. و اقدامات ایمنی در دست بررسی و اقدام است.

همتی اضافه کرد: در خصوص آب های بلااستفاده ای که در شهرستان زیرکوه وجود دارد و با سرمایه گذاری اندک فعال می شود، ما نیز آمادگی داریم آن ها را در چرخه تولید قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری فرمان امام (ره) به حوزه محصولات استراتژیک اشاره کرد و گفت: در حوزه محصولات استراتژیک مانند زرشک و زعفران که در استان خراسان جنوبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، آمادگی داریم. برای عرضه آنها از تولید تا تولید، نگهداری و فروش، شکل می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید