اخبار جدید آموزش و پرورش در مورد ارزشیابی معلمان

اخبار جدید آموزش و پرورش در مورد ارزشیابی معلمان

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان برای این گروه 31 شهریور 1400 اعمال می شود و به گفته وزیر آموزش و پرورش با اجرای این قانون حقوق معلمان 2.3 میلیون تومان افزایش می یابد.

یوسف نوری در روزهای اخیر گفته بود رتبه بندی معلمان تا قبل از پایان سال جاری معرفی می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش روز جمعه (14 آذر) درباره جزئیات پرداختی معلمان در ماه های آبان و آذر گفت: رتبه بندی صدور احکام تربیت معلم (45 درصد از کل حقوق کار، حقوق کارمندان و فوق العاده حقوق کار) برای مشمولان در 31 شهریور 1400 اجرا شد و وجوه و معوقات آن به مدت هشت ماه از اول فروردین 1401 پرداخت شد.

به گفته صادق ستاری فرد، برای معلمان صندوق بازنشستگی کشوری، عیدی ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از بهبودی و رتبه بندی حقوق کسر شده است و رزومه ماه اول در این زمان دیگر برای پرداخت کسر نمی شود. معوقات 1400. با توجه به اینکه علی الحسابی در چند ماه اخیر تقریباً 50 درصد معادل ریالی رتبه آموزشی معلمی را برای مدت 9 ماه (شش ماه از سال 1400 و سه ماه از سال 1401) دریافت کرده است. این کسر در فیش حقوقی تحت عنوان اظهارنامه جبرانی درج می شود.

به گفته وی، همه مشمولان مشمول پرداخت بعدی خواهند شد و علاوه بر پرداخت معوقات، کسر معوقه اعمال می شود که شامل تامین ماه اول، برگشت غرامت (مبلغ قبوض سه ماهه فروردین، اردیبهشت و خرداد 1401 که قبلاً به حساب همکاران واریز شده و به منظور عدم اعمال رتبه دو بار در یک ماه، این عبارت در فیش صادره قید شده است) سهم مالیات می باشد. ، بیمه و صندوق بازنشستگی.

بر اساس اظهارات معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، درآمد خالص آذر ماه شامل مابه التفاوت حقوق معلمان در آبان ماه و مجموع مزایای معوقه رتبه آموزشی هشت ماهه اول است. سال 1401 و همچنین جبرانی حقوق دو ماهه مهر و آبان با اعتبار سه ماهه، تامین ماه اول و سایر کسورات قانونی. ضمناً دستمزد مهر و آبان به مدت سه ماه نزد علی الحساب واریز شده است، کمک هزینه ماه اول و سایر کسورات حلال است. کارگران صندوق بازنشستگی کشوری که 30 سال سابقه خدمت یا بیشتر داشته باشند از کسر یک ماه اول معاف هستند.

معوقات هشت ماهه معلمان پرداخت شد
در همین راستا، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش شامگاه یکشنبه (۲۲ آذرماه) در برنامه تلویزیونی گفت: ماه گذشته ۸۰ درصد معلمان ابتدا ارزشیابی شدند و ۲۰ درصد مابقی نیز به زودی و توسط پایان ماه دسامبر معلمان به مدت هشت ماه حقوق دریافت خواهند کرد.

مصطفی بابایی سارویی همچنین با بیان اینکه در آینده نزدیک با تشکیل کمیته های حسابرسی به معلمان پایه های 1 تا 5 حقوق اعمال و معوقات پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش صبح امروز از ابلاغ بخشنامه اجرای آخرین صلاحیت آموزشی معلمان خبر داد و گفت: این بخشنامه بر اساس بند ۲-۳ ماده ۲ قانون ابلاغ شده است. ارزشیابی معلم حقوق نظام آموزشی و بر این اساس آخرین مدرک تحصیلی. برای معلمان با توجه به ترتیب کار آنها اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید