اخبار جدید برای بازپرداخت وام مسکن مستاجران سقف افزایش اجاره بها امسال هم اعلام می شود؟

اخبار جدید برای بازپرداخت وام مسکن مستاجران  سقف افزایش اجاره بها امسال هم اعلام می شود؟

روهر نه معاون مسکن وزیر مسکن با اشاره به اینکه پرداخت وجوه حمایتی از ودیعه مسکن مستاجران به زودی ابلاغ می شود، اعلام کرد: طرح تعیین سقف افزایش اجاره بها برای قراردادهای تمدید 1401 در دستور کار قرار گرفته و پیشنهاد اولیه آن به این سازمان ارائه شده است. دولت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن در واکنش به مطالب منتشر شده در خصوص مسکن استیجاری اعلام کرد: پرداخت وجوه حمایت از ودیعه مسکن مستاجران برای شهر تهران، مراکز استان ها و سایر مناطق شهری 60، 45 و 35 میلیون تن 1401 در هیات ارز و اعتبار مصوب که اجرای آن به زودی به شبکه بانکی کشور اعلام می شود.

همچنین محدودیت افزایش سقف اجاره بها در سال های 99 و 1400 حاکی از آن بود که بر اساس گزارش های واصله تأثیر بسزایی در جلوگیری از افزایش غیرموجه افزایش دوره تمدید اجاره بها داشته است. و پیشنهاد اولیه وی به دولت ارائه شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن در گزارش خود تاکید می کند: حوزه مسکن در کشور متاثر از عوامل داخلی و خارجی است که در سال های اخیر با افزایش تحریم ها، افزایش ریسک های سیستمی در بازارهای مختلف و افزایش نقدینگی، نقش عوامل خارجی موثر بر این موضوع بازار مسکن چشمگیرتر شده است. این امر منجر به هجوم نقدینگی سوداگرانه بی خانمان در بخش مسکن غیرمولد شده و در نتیجه قیمت مسکن با برخی عوامل داخلی از جمله کاهش عرضه مسکن در سال‌های گذشته افزایش یافته است.

همچنین با توجه به نسبت قیمت مسکن به قیمت اجاره، افزایش قیمت مسکن با وقفه ای کوتاه منجر به افزایش قیمت رهن و اجاره املاک مسکونی شد.

وزارت راه و شهرسازی بر اساس ابزاری که در اختیار دارد و ماموریت ها و وظایف محوله، علیرغم محدودیت های اقتصادی و بودجه ای کشور، اقدامات متعددی را برای کنترل بازار اجاره و حمایت از مستاجران انجام داده است که از آن جمله می توان به تهیه لایحه حرفه ای اجاره بها اشاره کرد. ساماندهی بازار اجاره و حمایت از مستاجران، پرداخت وجوه برای حمایت از سپرده مسکن با نرخ بهره پایین مستاجران اشاره کرد. به ترتیب در سال های 1399 و 1400 بیش از 450 هزار خانوار از وجوه برای حمایت از سپرده های مسکن استفاده کردند.

لازم به ذکر است وزارت راه و شهرسازی در چارچوب وظایف، اختیارات و امکانات خود برنامه های مختلفی را در بازار مسکن و اجاره بها تدوین و اجرا می کند تا بهترین اثر را در کنترل بازار مسکن داشته باشد. مربوط به توسعه کلان اقتصادی است و باید توسط گروهی از سیاستگذاران اقتصادی در مجموعه های مرتبط مدیریت و برنامه ریزی شود.

دیدگاهتان را بنویسید