اخبار مهم ارزیابی معلمان/ واریزهای جدید به حساب معلمان

اخبار مهم ارزیابی معلمان/ واریزهای جدید به حساب معلمان

روز جدید سخنگوی دولت در خصوص آخرین وضعیت اجرای قانون ارزشیابی معلمان خاطرنشان کرد: خبر خوب این است که پس از بیش از 10 سال بلاتکلیفی معلمان، یک سال پیش از تاسیس دولت سیزدهم، وعده رئیس جمهور محقق شد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در آستانه یک سال از تشکیل دولت هستیم و با هفت دولت دیدار خواهیم کرد. در همین راستا گزارش نمایندگی دولت در دستگاه های اجرایی کشور آماده ارائه به مردم است.» و وزرا در این ایام چندین نشست خبری را آغاز کردند و برگزار کردند.

«قدرت مردم» شعار هفته دولت است

وی گفت: در برخی موارد گزارش های مکتوب در اختیار رسانه ها قرار گرفته و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت. در همین راستا ستاد بزرگداشت هفته دولت در دولت تشکیل شده تا برای افتتاح پروژه هایی که به بهره برداری رسیده و در هفته دولت افتتاح می شوند برنامه ریزی های لازم انجام شود.

سخنگوی دولت گفت: نمایندگان دولت در این ایام به تمامی استان ها سفر خواهند کرد تا با حضور در استان ها به نمایندگی از دولت، تشکیل میز خدمت و افتتاح پروژه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

بهادری جهرمی افزود: شعار هفته دولت امسال با توجه به اولویت های عملکردی دولت و گفتمان دولت سیزدهم «دولت مردمی» انتخاب و هفته دولت نیز بر همین اساس نامگذاری شد. در چهارشنبه دوم شهریور ماه عناوین «میثاق با ولایت»، «فساد و عدالت»، «تحول و خلاقیت خانواده»، «سلامت اخلاق و معنویت»، «دانش و پیشرفت» و «شجاعت و عقلانیت». ” بر این اساس انتخاب می شوند.

رتبه بندی معلمان پس از 10 سال اجرا می شود

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای قانون ارزشیابی معلمان خاطرنشان کرد: خبر خوب این است که بعد از بیش از 10 سال بلاتکلیفی معلمان، وعده رئیس جمهور قبل از سیزدهمین سالگرد دولت محقق شد. اصولاً آیین نامه قانوناً در چارچوب قانون تعریف شده است و امکان انحراف از قانون وجود ندارد، تغییرات لازم در توضیحات ایجاد شده و رتبه بندی معلمان انجام شده و همچنین برنامه و در بودجه، سازمان مبلغی را به عنوان حساب در نظر گرفته است و قبل از اتمام مراحل، مبالغ به حساب پایین‌ترین رتبه واریز می‌شود و به دنبال آن پرداخت‌های اضافی انجام می‌شود.

سخنگوی دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری گفت: سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیش از این پیشنهاد افزایش حقوق این بستگان را داده بود و جلسات مشترکی با سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و حقوق و دستمزد نیز افزایش یافت. افزایش کارمندان دولت با تمرکز برای افراد با درآمد پایین‌تر پیشنهاد می‌شود و این پیشنهاد باید مرحله نهایی خود را بگذراند تا اجرایی شود. پیش بینی ما این است که این موضوع تا پایان ماه آینده فراهم شود.

دولت به دنبال ساخت ماهواره های کاملا بومی است

بهادری جهرمی در خصوص تولید سه نسخه دیگر از ماهواره خیام گفت: پس از یک دوره رکود در صنعت فضایی، این دولت تحول در این زمینه را آغاز کرده و دولت مصمم است عقب ماندگی این حوزه را جبران کند. برای تحول در صنعت فضایی دو مسیر وجود دارد. یکی از موارد اصلاح عیوب قبلی قرارداد قبلی ماهواره خیام بود و خوشبختانه شاهد پرتاب آن بودیم. سه ماهواره دیگر نیز در نظر گرفته شده است که به تدریج مشارکت دانشمندان ایرانی در طراحی و استقرار این ماهواره ها افزایش می یابد.

وی افزود: عمر ماهواره خیام حدود پنج سال است و این روزها باید به فکر جایگزینی آن باشیم. دولت به دنبال ادامه ساخت ماهواره های کاملا بومی با قابلیت های این ماهواره به موازات آن است.

نسخه وزارت کار تا پایان شهریور ماه معرفی می شود

سخنگوی دولت درباره علت عدم حضور وزیر پیشنهادی کار در مجلس گفت: طبق قانون مهلت قانونی دولت برای معرفی وزیر سه ماه است و تاخیری در این زمینه وجود نداشته است و شخص در موضوع در مهلت قانونی و تا پایان شهریورماه مطرح می‌شود. نسخه مورد نظر دولت به مجلس تقدیم می‌شود و این وزارتخانه متولی دارد و بی‌تصمیم نمانده است.

بهادری جهرمی در خصوص آخرین وضعیت برجام اظهار کرد: جلسات مربوطه برگزار شده و غیر از آنچه وزارت متبوع اعلام کرده است، خبر جدیدی وجود ندارد.

تورم 12 ماهه ما 18 درصد کاهش یافت

وی درباره اقدام دولت برای حذف ارز 4200 تومانی و تاثیرات مثبت این حرکت بر مردم گفت: همه می دانیم که کشور در سال های اخیر وضعیت اقتصادی خوبی ندارد. تورم نزدیک به 60 درصدی شهریور ماه سال گذشته کار را برای همه سخت کرده است و اصلاح این وضعیت نابسامان اقتصادی نیازمند زمان و اقدامات جدی است که یکی از سیاست های آن اصلاح نظام پرداخت یارانه ها بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: حجم نقدینگی در کشور در سال 1398 حدود 500 هزار میلیارد تومان بوده و در 8 سال حدود 8 برابر شده و بمب نقدینگی ایجاد شده و این حجم نقدینگی به بازارهای برنامه ریزی شده آسیب می زند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت توانست روند صعودی نقدینگی را به سمت دیگری سوق دهد و نتیجه این شد که رشد اقتصادی که در دهه 90 داشتیم با هدف قرار دادن نقدینگی با پروژه ها به عنوان موتورهای اقتصادی و در سه فصل اول به طور متوسط ​​400 درصد بود. دولت تقریباً 5 بود. درصد افزایش یافته و تورم امروز 42 است و تورم دوازده ماهه ما حدود 18 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: تورم 42 درصدی رقم بالایی است اما به خواست خدا با هدایت مردم و بنگاه های اقتصادی به مرور زمان این بمب مایع را کنترل کرده و شاهد روند نزولی تورم خواهیم بود. اگر سیاست مورد نظر اتخاذ می شد با تورم بیشتری مواجه می شدیم.

سفرهای استانی رئیس جمهور بیش از 4798 مصوبه داشته است

سخنگوی دولت در خصوص ارزیابی مشخص از سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: دولت توانست در یک سال به تمام استان ها سفر کند و با شنیدن صدای و درد دل مردم فاصله دولت و مردم را کاهش دهد. در خصوص اجرای مصوبات، بدون توجه به آخرین سفر، در سفر استانی بیش از 4 هزار و 798 مصوبه صادر شد و رئیس جمهور 365 حکم صادر کرد و 265 حکم در حال اجرا و 70 دستور در حال پیگیری است. بیش از هزار جلسه برای اجرای دستورات برگزار شد.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود وام نهضت ملی مسکن به «خط اعتباری» تبدیل می شود و بانک مرکزی خط اعتباری به نهضت ملی مسکن و مسئولان ذیربط دولتی اعطا می کند. با این امر موافقت کرده اند؛ آیا این درست است؟» وی گفت: این دو مسیر از هم جدا هستند، منابع مالی زیادی برای نهضت مسکن ملی وجود دارد و خط اعتباری نیز با منابع ملی صندوق ملی مسکن مرتبط است تا بتوان از آن استفاده کرد. نهضت ملی مسکن را اجرا کنید.

وی افزود: در سال 1401 حدود 3 هزار میلیارد تومان سپرده منابع وجود داشت. وام های اعطایی در نهضت ملی مسکن منشأ زیادی دارد و طبق آمار ما تا یک ماه پیش حدود 20 هزار میلیارد تومان وام مسکن برای اجرای نهضت ملی مسکن اعطا می شد.

دیدگاهتان را بنویسید