اخبار مهم حقوق بازنشستگان جزئیات جدید افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402

اخبار مهم حقوق بازنشستگان جزئیات جدید افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون بازنشستگان برای اولین بار در مجلس خبر داد.

به گزارش سلام نو، مهدی عیسی زاده گفت: نمایندگان با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کردند که حداقل سقف 900 هزار تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شد و علاوه بر آن 5 درصد مصوبه تعیین شد که می شد. حداکثر تا 2 میلیون تومان افزایش یابد.

مهدی عیسزاده روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری با اشاره به تشکیل فراکسیون بازنشستگان برای اولین بار در مجلس گفت: همه اقشار از حوزه های مختلف به جز بازنشستگان در قالب فراکسیون در مجلس پایگاه دارند، لذا تلاش می شود. یکی از اعضای کمیته مسئول ایجاد و اداره این فراکسیون شدند و در نهایت این مسئولیت را بر عهده گرفتم.

وی ادامه داد: از طریق این فراکسیون پیگیر اجرای مطالبات جامعه بازنشستگان در بودجه 1402، برنامه هفتم توسعه و لایحه تناسب کارکنان لشکری ​​و کشوری و مستمری بگیران خواهیم بود، لذا برای نمایندگان این قشر ضروری است. پیشگام بودن در بیان درخواست ها و در نظر گرفتن محدودیت ها منابعی که در دولت وجود دارد باید مسائل مربوط به جامعه بازنشستگی را در اولویت قرار دهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص لایحه همسان سازی و تناسب گفت: بر اساس لایحه تناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران، نمایندگان با افزایش حقوق بازنشستگان و حداقل سقف 900 هزار نفر موافقت کردند. تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شد و علاوه بر آن درصدی از محکومیت نیز تعیین شد که تا ۲ میلیون تومان قابل افزایش بود.

عیسی زاده ادامه داد: افزایش حداقل حقوق یک میلیون تومانی برای کارکنان دولت در نظر گرفته شده است و حق فرزند با افزایش حقوق 100 درصد افزایش یافته و حق تشکیل خانواده نیز 50 درصد افزایش می یابد.

وی همچنین به افزایش 15 درصدی حقوق هیات علمی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شورای اسلامی سقف حقوق اعضای هیات علمی را افزایش داد و از سوی دیگر افزایش 15 درصدی حقوق جهش علمی را افزایش داد. مورد تایید قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان ارتش و افزایش 30 درصدی حقوق نهادهای اجتماعی و کمیسیون حمایت خبر داد.

عیسی زاده همچنین گفت: دستگاه های اجرایی که نسبت به سایر دستگاه ها 10 تا 15 درصد افزایش حقوق دارند، مجوز اعمال اضافه ویژه تا سقف 35 درصد داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید