اخبار وزارتی برای مستاجران روز جدید

اخبار وزارتی برای مستاجران روز جدید

روز جدید وزیر راه و شهرسازی گفت: گزارش ها حاکی از آن است که بسته حمایتی اجاره بها در قالب نرخ 25 درصدی اجاره بها و پرداخت تسهیلات توانسته این بازار را تا حدودی کنترل کند و نسبت قابل توجهی از جابجایی ها کاسته شده است.

رستم قاسمی در یک برنامه تلویزیونی درباره آخرین وضعیت بازار اجاره و اقدامات در قالب بسته حمایتی گفت: بخش قابل توجهی از مردم رانت نشین هستند. 600 تا 700 هزار کسری داشتیم 7 تا 8 میلیون مستاجر داریم. البته قیمت ها به عرضه و تقاضا بستگی دارد.

وی افزود: گزارش ها حاکی از آن است که این بسته حمایتی در قالب تعیین نرخ 25 درصدی اجاره بها و پرداخت تسهیلات توانسته این بازار را تا حدودی کنترل کند و نسبت قابل توجهی از تخلیه ها کاسته شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نرخ ها تعدیل شده و نرخ ۲۵ درصدی در بازار اجاره در نظر گرفته شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: تعداد قراردادهای منعقده ملکی با اجرای این طرح کاهش چشمگیری داشته است. تصمیم مدیریت مبنی بر سقف افزایش 25 درصدی اجاره بها تصویب شده و قابل اجرا است.

وی در پاسخ به این سوال که این تصمیم چقدر بر بازار اجاره تاثیر گذاشته و آخرین وضعیت پرداخت ودیعه چگونه است؟ وی گفت: 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات سپرده مسکن مصوب شده است. 100 هزار نفر به بانک ها معرفی شده اند. این کار برای گروه های کم درآمد موثر است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سامانه سازمان مشاوران املاک و کد رهگیری به وزارت راه و شهرسازی منتقل شده است. قراردادهای زیرزمینی به طور کامل مدیریت می شود و تمام واحدهایی که خالی هستند و در قالب قراردادهای زیرزمینی بودند مدیریت و کنترل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید