اختتامیه دومین جشنواره بین المللی رسانه ای امام رضا (ع) با معرفی برگزیدگان


ساعت: 20:41
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883652

دومین جشنواره بین المللی رسانه ای امام رضا (ع) با اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اختتامیه دومین جشنواره بین المللی رسانه ای امام رضا (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید سید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر برمهانی، معاون رسانه ملی، دکتر مهدی پور، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، دکتر خلجی، مدیر روابط عمومی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

تبیین جهاد; نیاز جامعه امروز و رسالت خطیر بر دوش اهالی رسانه و هنر
تولیت آستان قدس رضوی نقش رسانه و هنر را در تحقق جهاد تبیین ضروری دانست و گفت: جهاد تبیین ضرورت جامعه امروز و رسالت خطیر بر دوش اهالی رسانه و هنر است.
وی با اشاره به نقش قلم در تحقق جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: یکی از ابزارهای مهم جهاد تبیین، قلم است، بیش از هر چیز باید قلم و قلم باشد. یک کتاب به طوری که عبارت می تواند در عاقبت استفاده شود. بنیان انقلاب اسلامی بر اندیشه، فرهنگ و تحول فرهنگی استوار است و از این رو اهالی قلم، رسانه، فرهنگ و اندیشه در بیان ارزش های الهی، تبیین حقایق، رفع شبهات، روشنگری و هدایت جامعه نقش بسزایی دارند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخشی دیگر از سخنان خود توصیه هایی به فعالان عرصه هنر و تولید آثار رسانه ای مرتبط با فرهنگ رضوی ارائه کرد و گفت: در تولید محتوای رسانه ای و هنری از اصیل، اصیل استفاده کنید. و مطالب مستند و همچنین مغناطیس حرم مطهر رضوی که این صحن نورانی مردم را از سراسر ایران و جهان به خود جذب می کند، آن را هدف فعالیت های رسانه ای، هنری و مستند شما قرار می دهد.

جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) سحری نویدبخش برای رسانه های دینی است
اکبر نصرالهی، دبیر علمی دومین جشنواره بین المللی رسانه ای امام رضا(ع) این جشنواره را سحری نویدبخش برای رسانه های دینی دانست و گفت: این جشنواره می تواند بستر و ظرفیت مناسبی برای تبیین جهاد در عصر حاضر و ترویج باشد. آموزه های دینی و فرهنگ رضوی در سراسر جهان باید به جبران غفلت های ناخواسته در این زمینه کمک کند.
وی تصریح کرد: افراد با تجربه در عرصه رسانه باید از همه فرصت های این حوزه استفاده کنند و در راستای ترویج فرهنگ رضوی تلاش کنند.
در نهایت به برگزیدگان این جشنواره در بخش های مطبوعات و خبرگزاری ها، رسانه های صوتی و تصویری، رسانه های مجازی، عکس و گرافیک و همچنین آثار دیپلم و پایان نامه دانشجویی جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید