اختصاص بودجه برای جبران کاستی های تحصیلی ناشی از تاج


ساعت: 21:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1876485

وزیر آموزش و پرورش گفت: 1500 میلیارد تن بودجه برای جبران کاستی های دانش آموزان آسیب دیده در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در جلسه شوراهای اداری شهرستان های شاهین شهر، میمه و برخوار اظهار داشت: نظام اسلامی زاییده هجرت امام رضا(ع) و تمدن رضوی است؛ نظام اسلامی مولود هجرت امام رضا(ع) و تمدن رضوی است. این تمدن بخصوص در زمینه علم ابعاد مختلفی داشت.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم یکی از برکات حضور حضرت معصومه (س) است، افزود: امام خمینی (ره) حاصل حوزه علمیه قم بود که جمهوری اسلامی را تشکیل داد و به این نظام منتهی شد.

نوری با بیان اینکه ائمه انقلاب ثمره تمدن رضوی هستند، تاکید کرد: ما اکنون در دنیا مسلط هستیم و جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا و در مقابل همه نیروها نقش آفرینی می کند. هرچند از درون ضعف هایی داریم، اما اگر از بیرون به آن نگاه کنیم، نشان دهنده نقش ایران در دنیا و در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری موضوعات مطرح شده در این سفر، ادامه داد: کار زیاد است، باید به دنبال فرصت باشیم، اگر به گذشته نگاه کنیم فایده ای ندارد اما باید دید. چقدر شانس داریم از این به بعد

وی گفت: باید افق ببینیم و حرکت کنیم، زمانی که دولت سیزدهم کار خود را شروع کرد با چالش های زیادی مواجه شد، اولین چالش بدهی های قبلی و 10 هزار میلیارد تن بدهی های سررسید بود که دولت به پس انداز تبدیل کرد که نداشت. . .

نوری افزود: تاج مشکلی بود که همه جا را بسته بود، اما به تدریج واکسن تحویل و تولید شد و اکنون بدون ماسک اینجا نشسته‌ایم در حالی که هنوز بسیاری از کشورها از بیماری عروق کرونر قلب رنج می‌برند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دولت 1500 میلیارد تن برای کمبود دانش آموزان آسیب دیده در آموزش و پرورش اختصاص داده است تا بازماندگان به مدرسه برگردند و از وام استفاده کنند. این یک جنبه مردمی و عدالت این حکومت است.

وی گفت: علاوه بر بودجه آموزش و پرورش، 7 هزار و 500 میلیارد تن نیز در همین مدت در سفرهای روستایی به آموزش و پرورش اختصاص یافت. آموزش و پرورش سال گذشته 2 میلیارد و 509 میلیون بودجه داشت که امسال سه برابر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید