اختصاص 26 میلیارد تومان برای بهسازی سینماهای استان کرمانشاه


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913896

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمانشاه اعلام کرد؛

علی صفدری از اختصاص 26 میلیارد تومان برای بهسازی سینماهای استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صفدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با توجه به اهمیت هنر در جامعه و به ویژه سینما اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مقاطع زمانی مختلف با هنرمندان و به ویژه اهالی سینما دیدار داشتند و بر تقویت آن تاکید کردند. بر ارزش‌های دینی و ملی در سینما تاکید می‌شود

وی با بیان اینکه سینماهای فرهنگ، آزادی، بیستون و پز در مرکز استان فعال هستند، گفت: در شهرستان های استان کرمانشاه سینمای فعالی نداریم. سازمان سینمایی کشور و استانداری تفاهم نامه ای امضا کردند و در این تفاهم نامه 26 میلیارد تومان برای بهسازی سینماهای کرمانشاه اختصاص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ساخت سینما هزینه هنگفتی است، تصریح کرد: مجموعه هایی در شهرها یا ساختمان های نیمه کاره ای هستند که رها شده اند، می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد و می توان از آنها استفاده کرد. از طریق تجهیزات پایه مادی به سینما تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه های سینمایی نقش مهمی در ارتقای فرهنگ جمعی و شهروندی و پویایی و احیای جامعه ایفا می کنند، تصریح کرد: موفقیت این کار در گرو استقبال مردم و همکاری بخش خصوصی است تا خدمات و امکانات آن ها در حد مطلوب باشد. قابل دسترس برای همه مردم..

صفدری خاطرنشان کرد: امروزه سینما رسانه ای مهم و تأثیرگذار است و در عین حال رسانه ای پرمخاطب و بحث برانگیز است که جدا از جنبه هنری، نقش مهمی در فرهنگ سازی و تأثیرگذاری بر فرهنگ جوامع دارد. و خاطرنشان کرد: با توجه به نقش حمایتی و سیاستگذاری دستگاه، جهت گیری تلاش ما توسعه زیرساخت های سینمایی در استان است تا زمینه حضور مردم در سینماها بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید