اختلافات بین ریاض و واشنگتن بیشتر شده است


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823350

وال استریت ژورنال صبح چهارشنبه گزارش داد که اختلافات سیاسی بین واشنگتن و ریاض پس از حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وال استریت ژورنال به نقل از منابعی از ایالات متحده و عربستان سعودی نوشت که کاخ سفید از عربستان می خواهد نفت خام بیشتری به بازار بیاورد.

دو نماینده ایالات متحده و عربستان سعودی به وال استریت گفتند که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بیش از هر چیز به دنبال این است که به عنوان حاکم فعلی و پادشاه آینده کشورش شناخته شود.

وال استریت ژورنال می نویسد: خطری که آمریکا در مورد عربستان احساس می کند این است که عربستان به چین و روسیه برسد یا حداقل دولت ریاض (در موضوع اوکراین) بی طرف بماند.

ملک سلمان و پسرش سال گذشته مجموعه‌ای از جلسات را برای بحث در مورد تصمیمات تنبیهی رئیس‌جمهور آمریکا (علیه سعودی‌ها) برگزار کردند.

هفته گذشته تعدادی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان به بایدن نوشتند که اقدامات عربستان سعودی به نفع آمریکا نیست و باید اقدامات سخت تری علیه این کشور اتخاذ شود.

دموکرات ها همچنین گفتند که خودداری عربستان سعودی از همکاری با واشنگتن در حمله روسیه به اوکراین دلیل دیگری برای افزایش فشار دولت بایدن بر ریاض است.

در نامه دموکرات ها به بایدن آمده است که حمایت مستمر ما از پادشاهی عربستان سعودی که به طور سیستماتیک و وحشیانه شهروندان خود را سرکوب می کند، منتقدان را در سراسر جهان هدف قرار می دهد و در حال به راه انداختن جنگی وحشیانه در یمن است، در حالی که رژیم رژیم های مستبد را در خاورمیانه تقویت می کند. و شمال آفریقا مغایر با منافع ملی ایالات متحده است و اعتماد ایالات متحده در حفظ ارزش های ما را تضعیف می کند.

وال استریت ژورنال گزارش می دهد که وارث تاج و تخت عربستان در بحبوحه تشدید تنش ها بین واشنگتن و ریاض در حال بررسی حمایت از دونالد ترامپ است. جرد کوشنر (داماد ترامپ) در حال سرمایه گذاری است.

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم فاش کرد که صندوق رفاه ملی عربستان به ریاست بن سلمان، دو میلیارد دلار در شرکتی که شش ماه پیش توسط جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ تأسیس شده بود، سرمایه گذاری کرده است. با توجه به.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید