اختلافات سیاسی را باید کنار گذاشت/ رمضانی: من به جوانی اعتقاد دارم


ساعت: 19:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889379

مسئول طریق الکربلای گچساران گفت: عرصه برای کار فرهنگی در گچساران آماده است اما نیاز به کادر مناسب دارد و باید اختلافات سیاسی در شهرستان کنار گذاشته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، محمد رمضانی مسئول راهپیمایی طریق الکربلای گچساران ظهر امروز جمعه 30 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در این مراسم. شهرستانی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: واقعاً گروه هایی که خلاء باشد و مسئولان حضور نداشته باشند جهادگران با جدیت و خالصانه وارد کار خواهند شد. و مشکلات را حل کند.

وی افزود: ما روز خبرنگار را گرامی می داریم، هرچند با خبرنگاران بی احترامی می شود، اما در واقع روز خبرنگار به نام شهادت خبرنگار محمود صارمی نامگذاری شده است و متاسفانه بسیاری از اهالی رسانه از این روز صحبت می کنند. ارزش ها نیز نادیده گرفته می شود زیرا خود شهید صارمی دارای ویژگی های بارزی بود که می تواند الگوی همه افراد جامعه باشد.

رمضانی در ادامه بیان می کند: معتقدم در مسائل فرهنگی نباید سلیقه و رفتار طایفه ای و سیاسی دخالت کرد و در انجام بهترین کار فرهنگی همه باید یک فکر و همدل باشند.


fb22ca48 d8c1 45be a476 1303aebf98c1 خبر خاکستری

مسئول راهپیمایی کربلای معلی گچساران ادامه داد: سعی می کنیم در وقایع و راهپیمایی کربلا چیزی شبیه به تمایز سیاسی نباشد، هرچند در اجرای برنامه ها مردم از همه طیف ها و جریان ها در صحنه حضور دارند. راهپیمایی و کار در مناسبت های مختلف.

وی تصریح کرد: اما باید توجه داشت که به نوعی رسالت رسانه مهمتر و مؤثرتر از کار بسیاری از مسئولان است، در گذشته با توجه به شرایط کمتر کسی به فعالیت رسانه ای می پرداخت و امروز حوزه رسانه ها بسیار گسترش یافته اند و انتشار و پوشش سریع محتوا خود گویای آن است.

رمضانی افزود: در عرصه رسانه کسانی که به نوعی نسبت به جامعه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و در حرفه خود تعهد و صداقت بیشتری داشته باشند موفق تر خواهند بود. بنابراین کار فرهنگی یک کار احساسی و قلبی است هر چند سختی های خبرنگاری مشخص است، کار خبرنگاران در موضوعات فرهنگی رسالت بسیار سختی خواهد بود.

نماینده رسمی موکب طریق الکربلا گفت: یک خبرنگار و رسانه موفق می تواند در موقعیت های حساس جامعه افراد مختلف را در میانه میدان جذب کند و مردم را برای رسیدن به اهداف انقلاب به کار دعوت کند. خبرنگاران گچسارانی یکی از بهترین های استان هستند باید ساختار خوبی در این حوزه تعریف شود و به روز رسانی، تحلیل و تفسیر اخبار در همه موضوعات مختلف صورت گیرد و فعالیت ها به سمت تخصصی شدن سوق داده شود.

رمضانی ادامه داد: به نظر می رسد در گچساران کار فرهنگی چندانی انجام نمی شود، اما وقتی به عمق مسئله می رویم، می بینیم که با این معضل متفاوت است و گچساران تجربه ارزشمندی در بحث فعالیت های فرهنگی و این دارد. شهر در بحث مشارکت ها و پیشنهادات واقعی بسیار خوب عمل می کند.


00169ed6 e315 4634 8d0a 932309a882a6 خبر خاکستری

وی افزود: اما مردم گچساران مردمی هستند که دستشان از جیبشان خبر دارد و در کارهای خیر پیشگام هستند و ما این اهمیت را مدیون اقدامات مرحوم حجت الاسلام متقی کاشانی هستیم که این کار را پایه گذاری کردند. در سالهای عصر گچساران.»

مسئول راهپیمایی طریق الکربلا تصریح کرد: وقتی به گذشته نگاه می کنیم، می بینیم که در انقلاب ۵۷، گاشاران یکی از شهرهای پیشرو جنوب در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و با فداکاری بود. هفت شهید انقلاب و اعتصاب کارگران نفت نقشی بی بدیل در پیروزی نهضت امام خمینی (ره) داشت.

رمضانی گفت: بنابراین این روزها باید تلاش کنیم چهره خوبی از شهرمان به نمایش بگذاریم به همین دلیل 72 دیگ نذری در روز عاشورا جلوه ای از همکاری و همدلی مردم گچساران بود در حالی که با کمک مردم روستایی گچساران در چند روز نزدیک به 140 میلیون تومان جمع آوری شد این مهم تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید موکب کربلا از سال 1394 توسط اقشار مختلف مردم گچساران آغاز به کار کرد و در ایام اربعین حسینی به طور میانگین در هر شبانه روز 10 هزار زائر کربلا و حتی خودرو مکانیک، یدک کشی داشتیم. کامیون ها، پزشکان و غیره. آنها نیز در رژه فعال هستند.


29cb628a 8ddc 4c74 bfbd e9e27efac14c خبر خاکستری

مسئول موکب طریق الکربلا گفت: انتظار داریم خبرنگاران بیشتری ما را همراهی کنند، عرصه برای کار فرهنگی در گچساران آماده است، اما نیاز به کادر مناسب دارد، اختلافات سیاسی در شهر باید کنار گذاشته شود، متاسفانه آنجاست. دوازده ماه انتخابات در گچساران است و این خود درد بزرگی برای این شهرستان است و اعتقاد بر این است که زندگی مردم با مشکل مواجه است.

رمضانی بیان کرد: به عنوان یک فعال فرهنگی مشکلات زیادی در این گچساران نفت خیز وجود دارد اما ظرفیت های زیادی در شهر ما وجود دارد که باید به بهترین نحو ممکن از آنها استفاده کرد.

وی در پایان گفت: معتقدم فارغ از هر جهت گیری سیاسی باید برای عبور از مشکلات شهروندان را راهنمایی کرد و در مجموع در بحث انتخابات مانند شوراها، مجلس و… به جوانان اعتقاد دارم. همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند جوانان در این استان مشکلات مختلفی دارند و حمایت از جوانان با وقار، باوقار و انقلابی گچسارانی از جمله ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید