اختلاف بر سر روسری بازیگران و مدل های معروف + عکس

اختلاف بر سر روسری بازیگران و مدل های معروف + عکس

این پست با واکنش شدید کاربران اینستاگرام مواجه شد که از مجله ووگ به دلیل اتخاذ استاندارد دوگانه انتقاد کردند و فاکس را به خاطر پوشیدن روسری در کشوری که به طور فعال زنان مسلمان را از این کار منع می کند، تحسین کردند.

منتقدان می گویند تقلیل حجاب به یک اکسسوری ساده و استفاده از آن توسط فاکس که سفیدپوست و غیرمسلمان است و انتشار این تصویر در زمانی که دولت فرانسه حجاب را “یونیفورم تروریستی” می خواند، بحث برانگیز است.

در سال 2011، فرانسه اولین کشور اروپایی بود که استفاده از ماسک های صورت را در مکان های عمومی ممنوع کرد، از جمله کلاه، ماسک، برقع و ماسک. چندین کشور دیگر از جمله آلمان، بلژیک، هلند و دانمارک، فرانسه را با ممنوعیت نسبی و ممنوعیت محلی برای پوشاندن صورت همراهی کردند.

در اوایل ماه جاری، سنای فرانسه به ممنوعیت استفاده از “نمادهای مذهبی” از جمله حجاب در ورزش رای داد. این ممنوعیت که توسط حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه پیشنهاد شد و دولت امانوئل مکرون با آن مخالفت کرد، با ۱۶۰ رای موافق و ۱۴۳ رای موافق تصویب شد.

نمایندگان مجلس و سنا برای بررسی بیشتر این لایحه جلسه ای برگزار خواهند کرد و ممکن است این لایحه لغو شود. سال گذشته، نمایندگان مجلس شورای ملی تصمیم ممنوعیت استفاده از حجاب افراد زیر 18 سال را در انظار عمومی رد کردند.

به دلیل محدودیت های اعمال شده برای زنان مسلمان در فرانسه، کاربران شبکه های اجتماعی این انتشار در مجله فرانسوی ووگ را «ناشنوایی ناامیدکننده» توصیف کردند.

یکی از کاربران منتقد نوشت: «آره به روسری؟ این نشان می دهد که Vogue واقعاً نسبت به ممنوعیت حجاب در فرانسه و تحقیر زنان مسلمان به دلیل نوع لباس و نظارت مداوم پلیس بی تفاوت و بی احساس است.

کاربر دیگری نوشته است: «پس روسری برای غیرمسلمانان خوب است؟ مد مجاز است، اما دین نه؟ “آزادی انتخاب فقط برای سفیدپوستان است”؟

بر اساس گزارش سال 2019 کمیسیون ملی حقوق بشر فرانسه، 60 درصد از زنان مسلمان با حجاب به دلیل مذهب خود مورد تبعیض قرار گرفته اند.

یکی از کاربران توییتر نوشت: این سیلی است به هر زن مسلمانی که به خاطر داشتن حجاب مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. اما وقتی جولیا فاکس روسری می‌پوشد، آیا ارزش مد شدن را دارد؟

بسیاری از مصرف کنندگان با توجه به تلاش سیاستمداران برای سرکوب حجاب، نقاب و برقع، انتخاب کلمات Vogue در شرایط فعلی را نادیده گرفتن وضعیت فرانسه می دانند.

کاربر دیگری با اشاره به نمونه کیم کارداشیان که تمام صورتش را از سر تا پا سیاه پوشیده بود، نوشت که این سلبریتی به دلیل ظاهر خلاقانه اش در حالی که زنان مسلمان بود «تحسین» شده است. کسانی که برقع می پوشند مدام تحقیر و غیرانسانی می شوند.

سارا، یک مسلمان 18 ساله فرانسوی که نخواست نامش فاش شود، به توییتر گفت: «مردم بارها تلاش کرده‌اند حجاب من را در خیابان‌ها بردارند. – من آن را غیر انسانی می دانم.

حق زنان مسلمان برای داشتن حجاب از سال 1989 در فرانسه مورد مناقشه قرار گرفت، زمانی که سه دانش آموز در مدرسه ای در فرانسه از حجاب منع شدند.

از آن زمان تاکنون حداقل 100 دختر به دلیل داشتن حجاب در کلاس اخراج یا از مدرسه اخراج شده اند. تقریباً در نیمی از این موارد، ممنوعیت ها توسط دادگاه های فرانسه برداشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید