اختلاف در مجلس بر سر اظهارات نماینده مهاباد درباره حوادث شهرهای کردنشین

اختلاف در مجلس بر سر اظهارات نماینده مهاباد درباره حوادث شهرهای کردنشین

محمودزاده نماینده مهاباد: در یک ماه گذشته طبق آمار غیررسمی 105 نفر در مناطق کردنشین کشته شدند/ کسانی که تیرهای جنگی را به سمت مردم شلیک کردند را شناسایی و به دادگاه بکشانید/ چرا به فشار و امنیت کردها پایان نمی دهیم؟ شهرها؟ / در مورد کشته شدن کولبران و آتش نشانان از وزیر کشور سوالی مطرح کردم اما رئیس SVR گفت فعلا سوال شما را به صحن نمی فرستم. می گوید از من به رئیس مجلس شکایت کنید! / جوکار، رئیس کمیسیون داخلی مجلس: سوال نماینده مهاباد درباره کولبران در وزارت کشور در حال بررسی است/ سوال وی درباره مهسا امینی موضوعیت نداشت زیرا پاسخ به همه مردم ایران داده شد/ دیگر وارد نشویم. در مجلس انقلاب و ایجاد فتنه

نماینده مردم مهاباد با انتقاد از اتفاقات رخ داده در حوزه انتخابیه خطاب به وزیر کشور گفت: آقای وزیر به عنوان وزیر کشور و رئیس شورای امنیت ملی باید پاسخگوی این وضعیت باشید. .

جلال محمودزاده در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، 15 آذرماه) شورای اسلامی شهر طی یادداشتی خطاب به رئیس جمهور و وزیر کشور گفت: متأسفانه در اعتراض مردمی یک ماه گذشته 13 نفر کشته شدند و بنا به گزارش غیررسمی. آمار کشته شدن 105 نفر در مناطق کردنشین است.

به گزارش هانه ملت، سایت رسمی مجلس، نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم خطاب به وزیر کشور گفت: آقای وحیدی; جنابعالی به عنوان وزیر کشور و رئیس شورای امنیت ملی باید مسئول این وضعیت باشید و یک بار دیگر از شما می خواهیم کسانی که تیرهای جنگی را علیه مردم شلیک کردند شناسایی و به عدالت بسپارید. اما متأسفانه دستگاه قضایی به جای رسیدگی به حقوق مردم، در کمال تعجب از اینجانب، نماینده ای که این موضوع را پیگیری می کرد، شکایت کرد. همچنین حمله و نگهبانی به حریم شهرهای کردنشین از جمله مهاباد، دستگیری بی دلیل شهروندان، حمله شبانه به منازل و تخریب وسایل و خودروهای مردم، شعارنویسی بر دیوارهای ساختمان های مسکونی و ایجاد رعب و وحشت و ایجاد رعب و وحشت. ایست بازرسی های متعدد در ورودی شهرهای کردنشین و بازرسی وسایل شخصی مردم مانند اول انقلاب است، به چه دلیل؟

وی توضیح داد: چرا به فشارها پایان نمی دهید و شهرهای کردنشین را ایمن نمی کنید؟ از سوی دیگر در چند روز گذشته به دلیل برخورد خشونت آمیز با معترضان در کشور و مناطق کردنشین از جمله شهر مهاباد، کشته شدن تانکرهای نفتکش و تانکرهای سوخت، سوالات متعددی را از وزیر امور خارجه پرسیدم. کشور در کمیته امور داخلی کشور و شوراها اما رئیس این کمیته می گوید موضوع فعلا شما را به دادگاه نمی برد! وقتی اعتراض می کنم می گوید از من به رئیس شکایت کن! یعنی باید از سردار جوکار به خاطر موضوع ملی و حقوقی خود به سردار کلیباف شکایت کنم؟ در کجای آیین نامه آمده است که رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص ملی باید یک نماینده مجلس را با اینکه قانع نشده است بازداشت کند؟

پاسخ جوکار

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از بررسی دو سوال نماینده مردم مهاباد در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: یکی از سوالات وی بر اساس عملکرد قابل طرح نیست. کمیته و سوال دوم توسط نماینده وزارت کشور مهاباد در حال بررسی است.

محمد صالح جوکار در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 آذرماه) ضمن تبریک هفته بسیج، روز نیروی دریایی و پیروزی غرور آفرین تیم ملی فوتبال، طی یادداشتی با اشاره به اصل 75 گفت: آقای محمودزاده در یک جلسه دو موضوع را مطرح کردند. کمیته شورا اولین سوال او در مورد کوله گردها و کوله گردها بود. نتیجه گیری در کمیسیون بر این اساس است که ظرف یک ماه وزارت کشور بازرسی برای بررسی موضوع به منظور رفع مشکلات اعزام می کند. در صورت عدم حل مسائل می تواند مجدداً به کمیته اعلام کند که سوالش باقی است.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخشدار نادوشان و بخشدار سورک در شورای اسلامی اظهار داشت: سوال دوم ایشان در مورد فوت خانم مهسا امینی بود؛ در حالی که این سوال در حال انجام است. بر اساس گزارش کمیسیون که حاصل تحقیقات دقیق و میدانی کمیته تحقیقات بود و در صحن مجلس قرائت شد، سوال وی دیگر قابل طرح نیست زیرا پاسخ به همه ملت ایران و ملت ایران داده شده است. بنابراین تغییر زمان بندی بر اساس مأموریت بود، کمیسیون و مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون مربوط نبود.

وی با اشاره به اینکه کشور متعلق به همه مردم است، افزود: چرا نمی گذاریم آرامش به مردم برسد و به دنبال ایجاد دغدغه برای مردم باشیم؟ اکنون شورش ها فروکش کرده است و زمان پاسخگویی به ملت است. اگر مردم مشکل اقتصادی دارند به جای ایجاد اغتشاش و اغتشاش باید با آن موضوع برخورد کنیم زیرا به نفع کشور و ملت نیست.

رئیس کمیته مشورتی و امور داخلی شورای اسلامی گفت: انتظار مردم از نمایندگان مجلس برای حل مشکلاتشان است، بنابراین نباید به آتش معاندین بنزین اضافه کرد. غذا و تغذیه رسانه های بیگانه نباید توسط بهائیان، منافقین، انگلیسی ها و آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود تامین شود، پس امروز باید خدمت خود را به مردم ثابت کنیم، این موضوع نباید در حد حرف باشد بلکه باید محقق شود. .

جوکار ادامه داد: «بعضی ها از روی احساسات حرف می زنند، در حالی که مردم به دنبال این مسائل نیستند.» همانطور که حضرت آقا فرمودند، صدای مردم در 22 آبان بود که آمریکا و شورشیان محلی باید بشنوند. ضمن اینکه نباید دوباره وارد شورای اسلامی که یک مجلس انقلابی است، مسائل را مطرح کنیم و ناآرامی ایجاد کنیم و به مردم استراحت ندهیم زیرا بلاتکلیفی و بی ثباتی به کشور آسیب می زند و اقتصاد را با مشکل مواجه می کند.

وی در این خصوص گفت: چرا به این مسائل رسیدگی نمی شود زیرا باعث تضعیف نیروهای امنیتی و پلیس می شود؟ چه تعداد از نیروهای انتظامی و بسیجی کشته شدند که صبورانه در میدان حاضر شدند و در مقابل چشمان اشرار و راهزنان و منافقین مورد حمله قرار گرفتند و کشته شدند؟ این دوران به پایان رسیده و امروز دوران بازسازی است، بنابراین همه ما به ویژه نمایندگانی که پل ارتباطی مردم و دولت هستند باید رابطه مردم و دولت را تقویت کنیم تا دشمنان جرأت نکنند. برای صدمه زدن به شما

دیدگاهتان را بنویسید