اختلاف در کمیته پیش انتخاب فدراسیون فوتبال افزایش یافت/تعلیق تصمیمات تا پایان وقت اداری فردا؟!


ساعت: 22:12
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892794

در آستانه پایان مهلت تعیین شده از سوی فیفا، وضعیت نامزدهای نهایی انتخابات فدراسیون فوتبال هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در شرایطی که کمتر از 4 روز تا تشکیل مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای تعیین رئیس، نایب رئیس و عضو هیئت رئیسه باقی مانده است، اختلاف نظر و تنش فکری بین اعضای کمیته پیش‌انتخاب به‌عنوان مسئول مطرح شده است. کارکنان نسبت به اساسنامه فیفا، بیش از هر زمان دیگری هستند.

بر اساس مفاد آیین نامه انتخابات فدراسیون فوتبال، نظر نهایی کمیته مقدماتی انتخابات فدراسیون فوتبال ایران در مورد صلاحیت و صلاحیت نامزدهای ریاست این نهاد باید از تاریخ به طور رسمی به فدراسیون بین المللی فوتبال مخابره شود. پایان وقت اداری در مقر فیفا در سوئیس همه چیز را تحت الشعاع قرار داد.

طبق آخرین اطلاعات؛ یکی از اعضای حقوقی کمیته مقدماتی انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال، کمتر از 20 ساعت مانده به پایان مهلت ارسال نامه رسمی به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران را برای انجام مأموریت ترک کرد و عملاً هر تصمیم گیری در مورد صلاحیت یا رد صلاحیت یک یا هر 3 داوطلب در وضعیت نامعلوم و غیرمستند است.

این در حالی است که عصر امروز اخباری از منابع موثق اعلام شد که هر 3 نامزد مورد تایید هیات رئیسه قرار گرفته اند و نامه تاییدیه هیات به حسن کامرانی فر داده شده تا به فیفا و AFC ارسال شود. از سوی دیگر به نظر می رسد شرایط به گونه ای شده است که انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس باید با 3 نامزد برگزار شود و از این رو این نامه برای ارائه همین ماجرا به نهادهای بین المللی پیوست شده است.

در این شرایط نامشخص و پر فراز و نشیب انتخابات فدراسیون فوتبال، اتفاقات اخیر در هیأت مقدماتی، روایتی از افزایش اختلاف، تنش و دودستگی میان اعضا دارد. سید میرشاد مجدی، عزیزالله محمدی و مهدی تاج نامزدهای مورد بحث ریاست فدراسیون فوتبال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید