اختلاف شدید بر سر «حقوق کارمند و کارگر» در بهارستان

نمایندگان مردم در جلسه علنی صبح روز سه شنبه شورای اسلامی و در ادامه رسیدگی به بندهای درآمدی لایحه بودجه 1402 کل کشور، پیشنهادات بند «و» تبصره 12 را بررسی کردند. مربوط به مکانیسم سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر کل درآمد اشخاص حقیقی است.

این افراد از پرداخت مالیات معاف بودند

در جریان بررسی بند (و) این تبصره، محمدرضا صباغیان، نماینده مردم یزد در مجلس، پیشنهادی را ارائه و در تشریح آن گفت: اکنون آستانه افزایش حقوق را 7 میلیون تومان و یک سقف تا سقف 55 میلیون تومان. این بدان معنی است که برای برخی از خواص این رقم در حال افزایش است. برای کارگران و کارمندان افزایش حقوق هفت میلیون تومانی را در نظر داشتیم در حالی که قیمت اقلام اساسی و تورم سر به فلک کشیده بود. چرا حداقل دستمزد باید هفت میلیون تومان باشد؟

در حالی که صباغیان در حال بیان پیشنهاد خود بود، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس به وی یادآور شد که موضوع بحث ما معافیت مالیاتی یکساله بود و شما متوجه سوال نشدید.

پس از قطع صحبت صباغیان به سمت صندلی هیئت مدیره رفت و با صدای بلند با کلیباف جر و بحث کرد. در همان زمان جمعی از نمایندگان مجلس از جمله اعضای کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه موضوع جلسه معافیت از تابعیت بود، سعی کردند وی را از صندلی به صندلی برسانند و او را آرام کنند. اعتراض بلند به مدیریت جلسه سرانجام با پیشنهاد علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات مبنی بر افزایش سقف معافیت مالیاتی، فضای مجلس دوباره آرام شد.

دیدگاهتان را بنویسید