اخراج ساپینتو از استقلال؛ حقیقت یا دروغ؟

دست خالی در برابر رقبا

قطعا یکی از ضعیف ترین پارامترهای حضور چند ماهه ساپینتو در استقلال، نتایج ضعیفی است که این مربی مقابل حریفان رقابتی کسب کرده است. تنها زمین بزرگی که پرتغالی با دست پر از آن بیرون آمد، دیدار با گلگر بود که در دقایق پایانی با یک پنالتی به پایان رسید. در غیر این صورت در دور اول مغلوب سپاهان و تراکتور شدند و با پرسپولیس و فولاد مساوی شدند. ساپینتو در شروع بازی برگشت به همین روند ادامه داد و شکست دیگری را مقابل سپاهان متحمل شد. طبیعی است که با این روند نمی توان از استقلال انتظار قهرمانی داشت. تیمی که به دنبال جام است باید در مقابل حریفان معروف نتایج بهتری کسب کند.

شکستی که درست بود

اگرچه سرمربی و برخی بازیکنان استقلال در نشست خبری بعد از بازی معتقد بودند که تیمشان مستحق باخت نیست، اما ناظران منصف قضاوت کردند که سپاهان شایسته کسب هر 3 امتیاز بود. حقیقت این است که طلای پوشان از ابتدای بازی دست برتر را داشت و اگرچه شکنندگی آنها در خط دفاع گاهی موقعیت هایی برای استقلال ایجاد می کرد (بهترین نمونه آن موقعیت یاماگا بود که با خروج غافلگیرکننده نیمه سپاهان ایجاد شد. تیم از مسابقه). ) اما در مجموع تیم میزبان موقعیت های بهتری ایجاد کرد و شایسته پیروزی بیشتر بود. سرمربی استقلال می تواند از اشتباهات فردی دروازه بان و مدافع خود در 2 گل سپاهان گلایه کند اما در این مورد باید به یاد داشته باشد که تک گل تیمش از مهار ناقص میلاد زکی پور به ثمر رسید.

دوبار باخت

آیا اخراج ریکاردو ساپینتو تصمیم درستی است؟ نمی دانیم در کل دفاع از این مربی سخت شد. تیم های قابل دفاع اصولاً یا باید نتایج خوبی بگیرند که در این صورت تابلوی امتیاز از آنها حمایت می کند یا باید فوتبال خوبی ارائه دهند که در این صورت منتقدان و هواداران از حمایت آنها متضرر می شوند. با این حال، تیم Sapinto هیچ یک از این ویژگی ها را ندارد. استقلالی ها فرهاد مجیدی خیلی وقت ها فوتبال جذابی به نمایش نمی گذارد اما طوری نتیجه گرفت که جای بحثی نیست. به هر حال او طلسم طولانی بدون برد آبی ها را شکست و جام طلایی را برای این تیم شکست ناپذیر به دست آورد. در این صورت می توانید در نهایت از فوتبال استقلال خوشتان نیاید اما بهانه ای برای انتقاد ندارید. با این حال تیم ساپینتو نه خوب بازی می کند و نه نتایج خوبی کسب می کند. ناکامی عظیم کورس قهرمانی درست است، اما در این فصل چند نمایش درخشان این تیم در اذهان مردم ماندگار شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید