اخلاق در ورزش رواج پیدا کند/ دوست دارم عامل اتحاد خانواده تنیس باشم


ساعت: 00:13
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843826

رئیس فدراسیون تنیس گفت: تلاش کرده ایم گام های محکمی برای توسعه تنیس در ایران و جامعه جهانی برداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داود عزیزی در گفت و گو با ارگان رسمی فدراسیون تنیس با اشاره به برگزاری دو تورنمنت پیشرو بین المللی در استان های البرز و آذربایجان غربی، اظهار کرد: علاقه قابل توجهی به میزبانی مسابقات بین المللی دارید. پس از اینکه توانستیم برای اولین بار مسابقات J3 را در استان تهران به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذاریم، به سراغ دو مسابقه جهانی J5 در کرج و ارومیه خواهیم رفت.
دکتر عزیزی افزود: فدراسیون تنیس یکی از فدراسیون های در حال توسعه است که نیازمند توجه ویژه است. خوشبختانه دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان و دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در تور جهانی تهران از این ورزش حمایت کردند و قول همکاری و حمایت بیشتر در آینده را دادند. این مشکلات باعث افزایش رونق تنیس در ایران شده است. فدراسیون هنوز یک قطعه زمین ندارد اما امیدواریم در آینده مشکلات حل شود.
رئیس فدراسیون تنیس کشورمان ادامه داد: تلاش کردیم گام های محکمی برای توسعه تنیس در ایران و خارج از کشور برداریم. برگزاری مسابقات جهانی، مسابقات معتبر و جذاب داخلی، اعزام تیم های ملی به مسابقات بین المللی، حمایت از استعدادها و بازیکنان ملی و اگر خانواده تنیس از فدراسیون جدا می شد این امکان وجود نداشت. همچنین از روزهای پایانی خرداد ماه تا پایان تیرماه رویدادهای تخصصی بزرگسالان در بخش آقایان و بانوان شامل گرندپری و مسابقات برتر برگزار می شود.
وی افزود: ترجیح من این است که عاملی برای اتحاد خانواده تنیس باشم و به همین دلیل با طیف های مختلف کار می کنم. مشروط بر اینکه اخلاق حرفه تنیس در نظر گرفته شود. این روحیه باید در تنیس کشور گسترش پیدا کند و با وجود همه اختلافات باید دست به دست هم دهیم تا تنیس سربلند شود. ما سال حساسی در پیش داریم و مشتاقانه منتظر یک اتحاد گسترده بین خانواده تنیس برای موفقیت هستیم.
دکتر عزیزی در پایان گفت: ماهیت ورزش پایبندی به چند اصل مهم از جمله اخلاق است که باید در ورزش کشور حاکم باشد و همه در هر جایگاهی به دنبال وحدت و پرهیز از تفرقه باشند. در این مدت با مشکلات متعددی مواجه شدیم که قابل تامل بود. کمک به دور نگه داشتن فضای ورزش از بداخلاقی ها وظیفه همه ماست. باید قدرت نقدینگی را افزایش دهیم و در عین حال بتوانیم شأن افراد را در بخش های مختلف ورزش به ویژه در سطوح مدیریتی بالا حفظ کنیم. این تنها راه نجات ورزش از حوادث تلخی است که شاهد آن هستیم.»

دیدگاهتان را بنویسید